zaterdag 16 augustus 2014

Mara voor Kato

Met 2 jongens in huis (de grote versie tellen we nu even niet mee) worden hier vooral broekjes, hemdjes, en truien genaaid. Toch vind ik het ook wel heel leuk om meisjeskleertjes te maken. Gewoon, voor de afwisseling.

Deze keer was Kato aan de beurt. Kleine Kato, want grote Kato kreeg zondag al een logeerkussen :-) De sew-along van Compagnie-M kwam dan ook op het ideale moment!
Donderdag kwamen Kato en haar mama een dagje op bezoek. In de voormiddag mocht Kato al eens passen, en toen ze 's middags een dutje deed haalden haar mama en ik onze naaimachines boven. Enkele uurtjes later was het bloesje klaar.

Het vogeltjesstofje had ik bij Maj in De Naaiboetiek (waar ik naailes volg) al vaak vastgehad. Maar telkens dacht ik, laten liggen Mieke... Woensdag ging ik dan toch snel een half metertje kopen :-)
Ik combineerde dit met een zalig jeanskleurig katoentje (gekocht bij Liesellove). Heel soepel en super zacht, net zoals het vogeltjesstofje :-) Eerst dacht ik om van dat stofje ook paspel te maken, maar ik vond het wat jammer om daarvoor de rest van het stofje te verknippen. De oranje-rode paspel leek me daarom een leuk alternatief.

De knoopjes werden kamsnaps en verhuisden naar het achterpand, het inzetstuk kreeg wat extra plooitjes en de lange mouwen werden ingekort.

Et voilà, Kato mocht in haar nieuwe tenue naar huis.

Edit 26/8: Super nieuws deze middag: ik werd tweede in de Sew along. Ik super blij en fier natuurlijk :-) Ga zeker ook eens kijken naar de andere leuke inzendingen van de Sew Along en de Blog tour


De 'vogeltjesstof' was wat moeilijk om mooi te fotograferen (en ik ben daar ook niet zo goed in...), maar Kato's glimlach maakt héél veel goed!










8 opmerkingen:

  1. Ah, nu zie ik dat je een ander achterpand gebruikt hebt, tof effect!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een zalige Mara. Leuk idee om achteraan een ander stofje te gebruiken. M

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Dank u dames! Ik vond dat het er zo wel wat sportiever uitziet, ben zelf ook wel blij met het resultaat :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. mooi, mooi :) maar ons louise haar jurkje mag er ook zijn (ik stuur eens foto's door)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Proficiat met je 2e plaats! Je hebt de Mara leuk gepersonaliseerd!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat een mooie Mara en wat een prachtig stofje!!!

    BeantwoordenVerwijderen