zaterdag 30 augustus 2014

Sterretjes

Seppe groeide deze zomer super hard. Niet in de breedte, hij is nog steeds een echte spriet, maar al zijn truien lijken wel 5 cm te kort. Tijd voor wat nieuwe pulls!

Het patroon tekende ik vorige maand al. Op de camping, met een glaasje wijn erbij, zalig toch :-).
Ik had de 110 overgenomen omdat Ottobre meestal heel ruim valt, en voor ik begon te knippen paste ik de lengte nog even aan.

De tricot stofjes kocht ik vorig jaar in Kappellen (Stoffenverkoop). De trui werd volledig gevoerd, en afgewerkt met dikke groene tricot (De Naaiboetiek, Kalmthout). De tinten van groen zijn identiek, zo heb ik het graag :-)

Na een eerste pasbeurt begonnen Seppe en ik te twijfelen. "Er zit oranje in mama, dat vind ik niet mooi" en "Waarom groen?  Ik vind blauw toch veel mooier". Voor mij zag de kap er een beetje raar uit.

Seppe kon ik overtuigen door hem mee te laten stikken (lees: pedaal induwen tussen 'start' en 'stop').
En ik, ik past het patroon wat aan. De halslijn liet ik 1 cm zakken, ik knipt de naad van de kap open, en stikte er nog een strook tussen. Resultaat: een bredere kap die mooier valt, en een fiere zoon.
Volgende keer ga ik de kappen wel wat netter aan mekaar te stikken, nu zitten er wat golfjes in.

Om het geheel mooi af te werken stikte ik de mouw tussen de binnen- en de buitenstof. Klinkt logisch, maar het tornmesje werd bij de eerste mouw toch meermaals bovengehaald. De boord onderaan zette ik er 'biaisgewijs' aan.

De trui past deze 5-jarige kapoen perfect. Dit patroontje zal zeker nog eens worden gebruikt.


Patroon: Dinosaur Sweather Ottobre 3/2014
Tricot: Stoffenverkoop - Kappellen
Tricot boord: De Naaiboetiek - Kalmthout

2 opmerkingen:

  1. Ziet em eens fier zijn! Schoon gerief. maar ben ik nu kleurenblind? Waar zit dat oranje?! Goed opgelost, die kap!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hier en daar een oranjerood sterretje, oog voor detail heeft hij wel ;-)

      Verwijderen