dinsdag 30 september 2014

Say Cheese

Op 1 september zag ik in Blogland heel wat mooie outfits verschijnen, stuk voor stuk pareltjes. Maar ik, ik liet het even aan me voorbij gaan: naar het einde van de zomer toe vind ik het altijd wat jammer om nog zomers gerief te maken, maar voor winterkleren is het nog wat te vroeg.

Vandaag was het opnieuw een bijzondere dag op school: de schoolfotograaf kwam langs. En hoewel de weersverwachting niet zo verschillend was vergeleken met 1 september, was ik deze keer wel present en maakte ik een nieuw truitje voor Lander.
Ik gebruikte het nieuwe patroon Omni Tempore van Sofilantjes, gewoon omdat ik het kraagje zo leuk vind. Het patroon werd geprint, aan elkaar gepuzzeld (oh wat ben ik fan van PDF patronen), en ik knipte de 104 uit (Lander is 3,5 jaar).
Het truitje werd voorzien van een voering en zat supersnel in elkaar. Meestal (of nee, eigenlijk altijd…) ben ik te veel afgeleid en stik ik wel ergens iets verkeerd, maar deze keer bleef het tornmesje mooi in mijn naaidoos liggen. 

Om 18u begon ik met het knippen van de stof en om 21u30 was alles klaar. 
Gelukkig maar, want de volgende ochtend moest Lander al met het truitje naar school :-).

De kleurrijke tricot (Lillestoff) kocht ik bij Miss Madelief op de derde editie van Simsalabim, toveren met stof, een hele leuke stoffenmarkt in Essen. Voor de kraag en de voering gebruikte ik dezelfde blauwe tricots als in de Ole van Seppe.


Lander moest even worden overtuigd, maar ik denk dat ze vandaag héél veel geoefend hebben want hij toverde de hele tijd een heel grappige lach te voorschijn. Met zijn tandjes schoon op elkaar, zo schattig!  



Patroon: Omni Tempore, Sofilatjes Patterns
Gekleurde tricot: Monster Truck Lillestoff, Miss Madelief
Blauwe tricot: De naaiboetiek (Kalmthout)
Boordstof: Miss Madelief


6 opmerkingen:

  1. Schoontje Mieke, die kraag is idd tof! En lander is een supermodel :)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Oh, zo mooi weer, die fotograaf wist vast niet wat hij zag! En amai, zo snel dat jij dat klaar hebt (jaloers!). Leuk kraagje trouwens ook!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Even snel als jij taarten bakt hé Eef ;-)

      Verwijderen
    2. ieder zijn talent / verslaving hè :-) Maar pas op, de grenzen worden hier duchtig verlegd!

      Verwijderen
  3. Wow, dat heb je snel gedaan zeg! Mooie stoffencombinatie heb je gemaakt trouwens.

    BeantwoordenVerwijderen