woensdag 29 oktober 2014

Een opwarmertje

Het was hier wat stilletjes de laatste weken.
Mijn naaimachine had wat rust nodig, moest eens binnenstebuiten worden gedraaid.
Ondertussen tekende ik, knipte ik, en telde ik vooral af naar afgelopen weekend.

Samen met een dertigtal toffe dames (waaronder ook Mieke, Laurence, Veerle, Claudia en Lobke) trok ik naar Spa voor het tweede naaiweekend van Femma.

Na een lekkere maaltijd en een glaasje cava vlogen we er vrijdagavond in.  Op het programma stond juweeltjes en een cirkelsjaal maken. Liesellove voorzag ons ter plekke van stofjes en fournituren, super handig en heel verleidelijk.... maar dat hoef ik u waarschijnlijk niet te vertellen.  Ik zocht een leuk stofje uit en even later was mijn cirkelsjaal klaar.

Ideaal voor de herfst, zo'n cirkelsjaal gemaakt uit tricot. Niet te warm, niet te koud. Ik maakte er vandaag dan ook nog snel eentje bij voor onze tweede kapoen.

stof: Liesellove
stof: Ella & Basiel
En met zonen en winterjassen erbij ziet dat er zo uit.


Ook zaterdag en zondag gaven we van katoen.  Uren aan een stuk stikken en tetteren, meer hoefde dat voor mij niet te zijn :-).

De femma-dames zorgden voor overlocks (super goede, die dus nu op mijn verlanglijstje staan...) en strijkplanken, en ze herinnerden er ons op tijd en stond aan dat een koffiepauze nemen heus geen kwaad kan.  En gelijk hadden ze :-) 2 naaijuffen waren steeds in de buurt om ons bij te staan.   Ideaal toch :-)

Het resultaat laat ik jullie één dezer dagen zeker zien.  Hier en daar moet ik nog wat aanpassen, maar ik kan al wel verklappen dat ik content ben met het resultaat.

Wordt dus zeker vervolgd...


8 opmerkingen:

  1. Leuk! Staar hier ook nog op de lijst ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik kijk uit naar de aan-foto's van die mooie combi! :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een schattige snoetjes voor bij die sjaaltjes ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Groot gelijk dat je er nog eentje maakte! En nu vol spanning wachten op de volgende post ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. leuke sjaals die je maakte (mooie stofjes bij die mooie snoetjes) dus ben alvast benieuwd naar de rest!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Reacties
    1. Ja, vond ik ook :-) Misschien nog een idee als een minipakje als je ergens op bezoek moet ;-)

      Verwijderen