maandag 24 november 2014

Seppe en Ernie

Gisteren was mijn papa jarig. En als die jarig is, dan wordt er hier gefeest. Met nonkels en tantes erbij, net als vroeger. Aperitieven, soepje eten, pistolekes eten, en wat rondwandelen 'in den hof'. Super gezellig vind ik dat! Om zijn peter te gaan feliciteren werd Seppe in het nieuw gestoken.

Ik koos deze zomer een superzachte tricot van Art Gallery (Tomahawk Stripe) bij Bellelien en zag er meteen een Charlie in. En uitkiezen, dat mag je deze keer heel letterlijk nemen. Dit stofje is het eerste dat ik bestelde met de waardebonnen die ik won met de Mara-sew along van Compagnie M. Bedankt Bellelien, voor dit mooie stofje en je geweldige service!

Ik combineerde het met een roestbruine tricot van Fragile. Ik moet toegeven dat ik eerst een andere voeringstof had voorzien. Maar nadat ik mijn naaicompagnon vertelde over de broek die ik in petto had, duikelde ze voor mij deze roestbruine tricot van Fragile uit haar stoffenkast. Ideaal!

Voor de broek gebruikte ik het patroon van de 'rechte broek' uit het splinternieuwe Stof voor durf het zelvers 2. Ik maakte een 116 voor deze vijfjarig kapoen. Vermits zijn heupomtrek gelijk is aan zijn tailleomtrek (hij lijkt vooral op zijn papa zullen we zeggen...) waren er nog wel wat aanpassingen nodig.
Een aanrader trouwens, dat nieuwe boek. Vol basispatronen voor jongens (oef) en meisjes, voorzien van mooie fotohandleidingen.

Broekzakken liet ik achterwege, en in de plaats mocht Ernie gitaar komen spelen :-) Deze applicatie werd me al enkele jaren geleden aangesmeerd door zoonlief in een plaatselijke naaiwinkel. Meestal hou ik me dan flink aan "nee, dat hebben we niet nodig, hang dat eens terug", maar deze vond ik te leuk om te laten hangen. En zie, hij is toch nog van pas gekomen. De roestbruine jeansstof kocht ik bij De Stoffenkamer.

Onderweg naar het feestje stopten we even tussen de velden voor wat foto's.
Stoere jongens die Ernie en Seppe, vinden jullie ook niet?

Trui: Charlie - Zonen09, Tomahawk Stripe (Art Gallery) - Bellelien en Tricot Fragile
Broek: Stof voor durf het zelvers 2 - Jeansstof  De Stoffenkamer

 


Oh ja, met een nieuwe broek in het natte gras, en daarna voetballen in de tuin, ik was er even niet gerust in... Maar geen probleem, mijn wasmachine deed haar werk en het broekje hangt al opnieuw te drogen, klaar om snel terug te dragen :-)

10 opmerkingen:

  1. Reacties
    1. Merci Mieke, en ook voor de stofjes natuurlijk ;-) Ben ook helemaal weg van die tomahawks! Op mijn verlanglijstje staat ook nog een kaptrui voor mezelf in die stof <3

      Verwijderen
  2. Supermooi :-) Een hele geslaagde combinatie!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Heel stoer! Het broekje vind ik echt super; het patroontje ligt hier ook geknipt klaar, maar ik was nog wat aan het twijfelen om ermee verder te doen. Ik had mijn twijfels of het model mooi ging zijn in lange-broek-vorm ; wel dus :-) Ook een heel leuke stof!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Weeral zo'n mooie outfit, geweldig duo, dat zijn ze! (maar Seppe zijn kleding is vééél mooier dan die van Ernie!)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. ooo waaaw, wat een mooie charlie!
    (Die staat hier ook nog op mijn ellenlang to do lijstje...)

    BeantwoordenVerwijderen