zondag 2 november 2014

Wasberen x 2


Ongeveer een jaar geleden kocht ik voor het eerst een stofje online. Ik vond het wel een beetje spannend eigenlijk. Zou het zo even mooi zijn als op het scherm? En wat met de kwaliteit? Dat dit heel erg meeviel zal je waarschijnlijk niet verbazen. En dat ik sindsdien geregeld stof online koop ook niet waarschijnlijk ...

Maar in de VS? Of Azië? Daar had ik me nog niet aan gewaagd.

Tot mijn goede vriendin me een berichtje stuurde: "Joggingstof gespot op Etsy, samen bestellen?" Enkele uurtjes later zat er 2 yards in mijn winkelwagentje van Land of Oh (Etsy) ...  
De volgende dag aan tafel "Heb jij eigenlijk stof in de VS besteld?  Want ik kreeg een mailtje van paypal, en dat is precies in dollar?"  "Euhm, neen, in Zuid-Korea" "Meen je dat" "Euhm, ja, helemaal niet duur en een keimooi stofje" "Allé dan..." 
3 weken later mocht ik het pakje gaan afhalen bij de post, en net als die eerste keer vorig jaar viel het reuze mee.

Als eerste knipt ik uit de wasberenstof een kaptrui voor Lander. Ik gebruikte het patroon Beagle Boy uit een Ottobre van vorig jaar (4/2013). Vermits ik die trui eerder al maakte voor Seppe en deze intussen past voor Lander hoefde ik niets over te tekenen, heel handig.

Ik voerde de kap met een dunne tricot van Fragile. De halslijn werkte ik af met een strookje tricot dat ik er 'biaisgewijs' aanstikte. Zo is de trui mooi afgewerkt, zonder dat deze moet worden gevoerd. Ga ik nog doen :-). De boordstof kocht ik bij Ella & Basiel


Lander is al enkele dagen ziekjes. De ene moment is hij fit, de andere weer niet. Dat gaat wel weer over hoor, het hoort nu eenmaal bij de herfst... Gisterenvoormiddag fleurde hij op met het herfstzonnetje en hield hij al zijn charmes boven :-).


Sweather: Racoons - Land of Oh (Etsy)
Voering kap: tricot Fragile
Boordstof: Ella & Basiel
Patroon: Beagle Boy Ottobre 4/2013


De trui is nog wat ruim (vooral de mouwen, die zijn echt nog te lang), maar zo komt hij er de winter mee door. En voor onze jongste mogen zelfgemaakte kleertjes vooral niet te klein zijn, dus ik vind het prima zo :-)

En, wat denk je van het 'special effect' in de mouw? Aan de zijkant van de stof was een effen strook en daar had ik geen erg in tijdens het stikken.  En ook hier, prima zo :-)

Nog even een beetje gek doen voor de foto....


Vrijdagavond op onze livingtafel zag dat er zo uit. Grappig hé.


Wasberen x2 was het, wel, versie twee maakte ik voor Lou, een achterneefje. Lou's mama naait zelf ook, dus ik dacht, waarom niet ?  

Je zag deze trui hier ook al in een versie voor Lander. Deze keer koos ik maatje 80. Een dankpaar patroon, die Omni Tempore van Sofilantjes. Ook deze keer koos ik voor de versie met kraag. De petrolkleurige tricot van Fragile en de okerkleurige boordstof van Ella & Basiel zijn ook hier weer van de partij. 


Sweatherstof: Raccoons - Land of Oh (Etsy)
Voering: Tricot Fragiles
Boordstof: Ella & Basiel
Patroon: Omni Tempore - Sofilantjes

Samen met een jeansbroekje en een leuk kaartje trok ik gisteren met Seppe naar de babyborrel.  Welkom in onze (mega grote - super leuke) familie, kleine Lou.   


Niet slecht hé, uit 90 cm stof?
Toegegeven, de stof was 180 cm breed, en ik pitste ook nog wel een stukje uit het deel van Mieke ;-)

Oh ja, het resultaat van het naaiweekend blijft nog even uit... 
Iets met 'zieke Lander', en 'nee mama, niet op de foto' en ook 'lap, nu is de zon weer weg' ...

9 opmerkingen:

  1. Oh Mieke, super tof! Cool effect die mouw :) Toch wel een klein beetje echt verliefd op die wasbeertjes :) en baby Lou mag in zijn pollekes wrijven!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Mooi! Dat zouden ze hier ook wel aan willen ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. ooh dat stofje daar was ik op het naaiweekend al verliefd op!! Ik ga precies toch eens rondneuzen of ik het nog ergens vind :) Zou perfect zijn voor mijn Seppe, die alweer een flinke scheut gehad heeft!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Toffe truien zijn het geworden. En het detail in de mouw is echt wel tof. Ook voor meisjes zou dit leuk zijn. :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Super mooi stofje! En je hebt ze omgetoverd in prachtige truien voor je kapoenen en neefje.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. sjieke dinges,

    zal u eens een groot vel wit papier bezorgen, ipv. uw bad voor de foto's ...

    BeantwoordenVerwijderen