dinsdag 23 december 2014

Kersttrui level 2

Bij het rommelen in mijn stoffenkast kwam ik een restje stevige tricot met hertjes tegen waar ik eerder al dit kruippakje uit maakte. Enkele dagen ervoor zag ik een item op het nieuws over traditionele kersttruien die momenteel weer massaal verkocht worden. Ik viel volledig uit de lucht en vond het allemaal een beetje bizar, maar dit stofje is er echt wel voor gemaakt :-) Ik besloot dan ook een poging te ondernemen. Proefpersoon van dienst was onze jongste. Die wil nog alles wat zijn mama maakt aandoen, en welk kind van 3 is nu geen fan van truien met diertjes op? Een trauma zal hij er dan ook niet van oplopen ;-)

Ik gebruikte het truienpatroon uit 'Stof voor durf het zelvers 2', level 2 (trui met rolkraag, voor de iets minder geobsedeerde naaisters onder jullie).  De rode tricot recupereerde ik uit een mislukt projectje van vorig jaar. 

Ik maakte wel een klein rekenfoutje bij het knippen van de kraag. Tis te zeggen, een klein foutje, ik nam het dubbele van de afgewerkte hoogte, maar een rolkraagje is natuurlijk het mooiste als je die volledig kan omplooien... Dat weten we ook weer voor de volgende keer.

We trokken samen met een hele troep dino's naar de badkamer voor wat foto'tjes.
Applaus voor het veluxraam!
En nog een groter applaus voor manlief die me dit weekend verraste met een nieuw fototoestel. Zo'n echt, met veel knopkes een riem rond de nek! Lucky mie :-)

Patroon: Stof voor Durf het Zelvers 2
Tricot hertjes:Ella&Basiel
Rode tricot:  De naaiboetiek
Ten aanval!!!!!!


En grote broer is nooit ver weg, laten we daar even naartoe sluipen...

4 opmerkingen:

  1. Inderdaad een hele goed geslaagde trendy kerst shirt. Ik zou bij de herten alleen niet direct kerst gedacht hebben, maar zo wel.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. We dopen de herten even om naar rendieren hé ;-)

      Verwijderen
  2. Schattige lander! En zo al helemaal. En merci voor de info, nu ben ik modegewijs weer helemaal mee :)

    BeantwoordenVerwijderen