donderdag 18 december 2014

Zomerse test

Het was hier wat stilletjes de laatste weken. Deze keer was het niet mijn naaimachine die wat rust nodig had, maar nu was ik zelf aan de beurt. Een stom ongevalletje op het werk, met heel wat hoofdpijn tot gevolg... Het gaat intussen wel de goede kant op en ik hoop snel weer aan de slag te kunnen.

Voor mijn ongelukkige ontmoeting met het keukenkastje (ja, echt waar....) was ik ijverig bezig met heel wat projectjes zodat ik jullie toch al wat naaisels kan laten zien. 

Als eerste in de rij: een zomerse patroontest!

Wanneer een Annemieke van Sofilantjes een oproep voor testers deed voor een nieuw damespatroon was ik er als de kippen bij om me kandidaat te stellen.  En ja hoor, ik mocht meedoen, jippiejajeeeee :-)

Een zomerse T-shirt met korte mouwen en een strik op de rug, dat had Annemieke voor mij in petto.
En dat kwam goed uit, want ik had hier nog een leuke tricot liggen van Anne Kurris die ik vorige zomer kocht bij Mon Depot. Toegegeven, ik had nog nooit van het merk gehoord, maar er werd me zoiets ingefluisterd als "er zijn mooie stofjes op komst, zie maar dat je op het juiste moment achter je computer zit". En dat was nodig, de mooie stofjes waren razendsnel uitverkocht :-).

Patroon: Otium Sweather (Sofilantjes patterns)
Stof: Tricot Anne Kurris (Mon Depot)
In het patroon zitten verschillende opties verwerkt. Je kan er een eenvoudige t-shirt mee maken, met korte, 3/4 of lange mouwen (kijk maar eens bij Elke), of je kan gaan voor een specialleke. Wat dacht je van een diagonale zak in het voorpand? Of een strik op de rug?

De tutorial die erbij hoort is echt super handig. Alle stappen zijn heel duidelijk uitgelegd, je kan bijna niet missen. En voor wie niet graag veel leest zit er achteraan nog een samenvatting bij. En nu we toch bezig zijn: je kan in de PDF ook je maat selecteren zodat je maar 1 lijn hoeft uit te knippen. Heel praktisch.  Het patroon is te koop op de Sofilantjes-website. En voor de meisjesmama's onder jullie: het patroon is ook te koop voor meisjes van 1 tot 14 jaar.

Aanvankelijk was het t-shirt wat te ruim voor mij, maar na wat aanpassingen aan de mouw en de zijnaad vind ik het best wel geslaagd. Annemieke heeft in haar finale werkbeschrijving trouwens uitgelegd hoe je best de juiste maat uitkiest wanneer je ergens halverwege de matentabel zweeft zoals ik, en hoe je het patroon kan aanpassen.

Om de strik op de juiste plaats te krijgen (een beetje naar beneden, wat strakker, ...) waren er wel enkele pogingen nodig.  Amai, dat is toch zoooo veel gemakkelijker bij kinderkleding... Een beetje extra werk dus, maar de strik maakt het t-shirtje wel af vind ik.

Tellen jullie mee af naar de zomer? Zomers t-shirtje aan, voetjes omhoog, glaasje wijn, ....

6 opmerkingen:

  1. yip... helemaal klaar voor de zomer... :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Jaaaa, zomer, dat straalt het helemaal uit. Kei mooi stofje ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Leuk patroon zeg, benieuwd naar al die variaties. Lekker vrolijk stofje heb je ook gekozen, moet goed komen met die zomer!

    BeantwoordenVerwijderen