woensdag 28 januari 2015

Dresscode stadskledij

Ik las de werkbeschrijving in de zetel voor de tv...
Ik las de werkbeschrijving in bad...
'Onderslag', 'overslag', 'flapje'.... ik zag het niet meteen goed komen....

Maar geen nood, in 42 stappen gidsen de sympathieke dames van Zo Geknipt je naar een schattig babyhemdje :-)

Het was me zelfs bijna gelukt om alle 42 stappen mooi te volgen.
Bijna, zegt u? Ja, bijna. Ergens halverwege dacht ik dat ik toch nog een hoekje te weinig uit mijn stof had knipt, en zette ik mijn schaar in het rechtervoorpand.  Dat was nu niet bepaald de bedoeling... 
Gelukkig zonder permanente schade. Even met de overlock opnieuw het pand bijknippen en ik had nog ruim genoeg om het proper af te werken :-) 

Dus dames, wie dit hemdje ook wil maken. 
Echt gewoon alles stap voor stap doen en dan komt het helemaal goed!

Patroon: Dresscode stadskledij - Zo Geknipt
Stof: Tossed Square Plaid - Freespirit - Petite Couture

Nelles (jaja, weer een achterneefje erbij) zal nog wat moet nog wat groeien om in dit maatje 74 te passen, maar tegen de zomer kan hij in stijl op pad met mama en papa.

Ik gebruikte transparante kamsnaps voor binnenin. Ideale plek om deze uit te testen. Ik kocht deze een tijdje geleden bij een groepsaankoop en heb de indruk dat ze wat steviger zijn dan de gewone kamsnaps. 




Vooraan gebruikte ik bronzen kamsnaps. Zo perfectionistisch zijn we wel: vinden we niet 100% dezelfde kleur, dan nemen we liever iets anders dat erbij past.  


Toch schattig, zo'n minihemdje voor een minimensje :-)


En de achterkant showen we uiteraard ook....


10 opmerkingen:

  1. Schoon! En had ik het niet gezegd, mooi de stappen volgen ;) Maar jij bent net zo eigenwijs als ik, das duidelijk :)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Heel mooi! Goed dat je het aangeeft, want ik ben erg erg slecht in het volgen van aanwijzingen, zeker als het er 42 zijn!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. hoe meer stappen, hoe rapper we er willen overslagen ;-)

      Verwijderen
  3. amai, weer veel te lang geleden dat ik kwam kijken hier en ik val weer van de ene verwondering in de andere, mooi Mieke!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Oh zo schattig!!!!! Kan dat goed geloven dat het goed gekeurd werd!
    ik heb ook al gekeken naar dit patroon. Zou het lukken om knopen aan te naaien ipv die drukknopen. Die zijn niet mijn favorieten.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. ja, hoor. Ik vind knoopjes eigenlijk mooier, maar gezien mijn mega voorraad kamsnaps gebruik ik die overal :-)

      Verwijderen
  5. Hoi Mieke,
    Ik heb een foto van je prachtige hemdje gebruikt op de sew along blog Zo Geknipt. met een link naar jou blog. Voor de maand september staat dit hemdje namelijk in de picture. Hoop dat je dit oké vind.

    BeantwoordenVerwijderen