zondag 11 januari 2015

Julia sweater

Een voorpand, een achterpand, een kraagje en wat boordjes: de Julia van Compagnie M, ik was er deze week helemaal klaar voor. Een snel-klaar-projectje voor mezelf, aanlokkelijk :-)

De stof kocht ik op een homeparty van Klijntje. Geen idee wat het eigenlijk is maar het rekt goed mee, glanst een beetje en is heel zacht.

Het knippen en plakken van het patroon, daar was ik toch wel even mee bezig. Wanneer alle pagina's aan elkaar plakten merkte ik dat de patroondelen van de verschillende versies overlappen. Een beetje een tegenvaller moet ik zeggen. Om me er snel van af te maken knipte ik gewoon mijn maat uit. Ik wist dat het een risico was, en als ik eens een andere versie wil maken zag ik het me beklagen, maar een snel-klaar-projectje moet dan ook snel klaar zijn ;-)

Het ineen zetten ging vlotjes, de boorden sneed ik zelf op maat (20*20 voor de mouwen, 20*50 voor de boord onderaan). De gevouwen kraag, daar moest ik toch wel even bij nadenken. Hoe stik ik die nu zodat die netjes is afgewerkt? Daar stond niet direct iets over in de handleiding. Even gecheckt bij mijn hulplijn, en inderdaad, echt proper lukt dat niet. Tenzij je er een biaislintje mee tussen stikt. Ah ja, uiteraard, deed ik zelf eigenlijk ook al bij deze kaptrui :-). Omdat ik niets biaisachtigs liggen had en de naad ook niet te dik wou maken heb ik het maar zo gelaten. Ik stikte de naadwaarde wel vast zodat de kraag mooi blijft liggen.

Maar, en nu komt de dikke plus, met de trui zelf ben ik echt content :-)
De maat klopt en het truitje zit echt heel gemakkelijk.  Zo gaan er nog volgen denk ik.

Patroon: Julia sweather - Compagnie M
Stof: Klijntje


11 opmerkingen:

  1. De kraag versie blijft mij favoriet, mooi hoor!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ja, die zijn echt verslavend ;) mooie versie!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. waw, echt leuk! wanneer doe je dat toch, mijn mandje staat er nog hetzelfde ...

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Oh, maar bij mij blijft er ook vaak veel liggen hoor :-)

      Verwijderen
  4. Amaai kei mooi! was één van mijn favoriete stofjes van de winter!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Mooi! Ik twijfel nog om het patroon te kopen. Maar elke keer ik het zie begint het toch te kriebelen...

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Heel mooi.Ik moet nog de gepaste stof vinden

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ik heb dat patroon ook al eens willen kopen. Wat denk je? Te doen voor mij?
    'k Heb op haar blog gezien dat ze bezig is met de papieren versies van haar patronen, dus misschien moet ik op veilig spelen en daar nog efkes op wachten ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dat lukt je zeker eef! Al ben ik zelf ook geen fan van knippen en plakken :-)

      Verwijderen