donderdag 19 maart 2015

Back to basics

Het was intussen al bijna twee jaar geleden dat ik een rokje maakte. Waarom? Geen idee eigenlijk, het kwam er gewoon nooit van.
Tot ik een mailtje van Marte van Compangie M kreeg. Of ik een basisrokje voor haar wou uittesten. Euhm ja, natuurlijk! Ik had eerder mijn maten en die van Seppe doorgegeven. Wie weet, dacht ik toen :-)

"Neem best geen al te dure stof" was het advies van Marte, ze was nog niet helemaal zeker van de pasvorm. Ik viste een lap baalkatoen uit de kast en stikte het rokje ineen. Nadat ik mezelf "project runway- gewijs" had dichtgespeld zag ik dat het goed was. En neen dames (en heren?) daarvan nam ik geen foto's. 

Omdat het nog altijd winter is (jawel, nog 2 volledige dagen) zette ik mijn schaar in een mantelstofje dat ik hier kocht. Eerst zonder voering, maar met het passen pikte de stof toch net iets te hard.
Het werd intussen gedragen en goedgekeurd :-) Op naar het definitieve patroon!




Oh ja, ook Seppe werd vorige week in baalkatoen gehesen. Niet voor een rokje natuurlijk, maar voor een update van het Charles patroon, ook van Compagnie M. Omdat hij het binnen een jaar of 10 niet zo blij zal zijn met foto's in een baalkatoenen broekje laten we deze foto's maar voor wat ze zijn ;-)

5 opmerkingen:

  1. Toffe basic! Op naar een zomer vol rokjes!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Heb een flauw vermoeden dat er nog rokken gemaakt worden.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Mooi rokje ... benieuwd naar het uiteindelijke patroon.

    Tina
    www.driecreatievebijtjes.blogspot.be

    BeantwoordenVerwijderen