zondag 15 maart 2015

Kotmadammen

15 jaar geleden zat ik op kot met een bende toffe madammen en 1 heer. Het was zonder overdrijven een topjaar! Tijdens het jaar super veel plezier maken en tijdens de examens keihard blokken, het leven zoals het was, in een ver verleden :-)

Na dat ene jaar gingen we zo'n beetje onze eigen weg. Ik veranderde van kot, een jaartje later kwam toffe madam 1 terug bij mij wonen, en het jaar daarna nam toffe madam 2 mijn plaats in.

Enkele kotweekendjes, 3 trouwfeesten, vele housewarmings en 8 baby's later kunnen we het nog steeds heel goed met elkaar vinden.
Vandaag vierden we baby nummer 9. En hoewel het weer een hele tijd geleden was babbelden we er op los. Zo van die echte babbels. Waarbij je vrijuit kan vertellen dat het toch niet altijd zo evident is met kleine kinderen, je soms echt wel wat energie te kort komt en dat een middagje met vrouwen ondereen toch zoveel deugd kan doen....

Uiteraard deed ik voor baby nummer 9 een efforke. Voor het eerst maakte ik een t-shirtje. Jaja, er zijn zo van die dingen waarvan ik altijd dacht 'dat koop je toch veel beter in de winkel'. Maar de schattige stofjes van Baba Babywear die ik scoorde bij Mon Depot brachten me op andere gedachten.

Ik gebruikte dit patroontje van De Droomfabriek. Lander zorgde voor de attributen :-)


Stof: Baby Babywear - Mon Depot

Toffe madam 1 t.e.m. 4, merci voor de gezellig zondagnamiddag! 

10 opmerkingen:

  1. Heel mooi! Zie de stofjes heel graag maar heb nog geen enkele in mijn stoffen vorrad, het werd dus tijd om enkele pareltje aan te schaffen ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Allé Marta, daar verschiet ik nu van zeg ;-) Zeker doen !

      Verwijderen
  2. wat mooi dat shirt. en zeker in dat lieve stofje. Ze zullen het veel in de was hebben denk ik. Dat wil zeggen aan en was in, aan en was in. hihi

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ja ik ken dat, ik heb de neiging om steeds meer dingen zelf te maken, ik overweeg nu ook ondergoed etc, dat zou ik twee jaar geleden nooit gedacht hebben.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Schoon! Mooie samenvatting Toffe Madam nr. 5 :-). Wij waren de blije getuigen van dit leuke stukje kunst! Bedankt voor de leuke namiddag! X

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ja die staat hier ook nig op de planning, ik maakte gisteren een jumpsuit en nu wil ik dat patroon halveren tot shirt, gebruikte je boordstof vanboven of gewone rode tricot?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi Tiene, ik gebruikte rode tricot, wel geen hele dunne.

      Verwijderen