vrijdag 27 maart 2015

Sportieve jacob

Joggingbroekjes hebben we hier met hopen. Als ze de juiste maat hebben, de goede kleur en niet te duur zijn kan ik ze niet laten liggen. Alleen, heel schoon zijn ze niet, die goedkope broekjes. 

Tijd om daar verandering in te brengen!

Ik maakte een Jacob voor Lander in jeanskleurige swaeterstof van Lillestoff (hier gekocht), zalig om mee te werken!  Alleen met het topstitchen moet je wat voorzichtig zijn, de buitenkant van de stof is een beetje fragiel.

Om de inkijk aan de achterzijde wat te beperken (u begrijpt ongetwijfeld wat ik bedoel) voegde ik tussen de tailleband en de achterpanden nog een strookje stof toe. Ook de voorbenen en de zakken werden een beetje aangepast om mooi aan te sluiten. De pijpen heb ik onderaan wat smaller gemaakt. 




Ik liet me even gaan bij het achterzakje, en stikte het zakje door. 


Zoals je kan zien is de broek ruim genoeg. Een sportief broekje moet ook niet echt strak zitten vind ik, en zo kan het nog wat krimp verdragen.

Lander en foto's maken, we zullen allebei nog wat moeten oefenen. Maar hij heeft zijn broek de rest van de dag wel aangehouden, als dat geen compliment is ;-) 


En nu kruip ik terug in de zetel, onder een dekentje, met een tasje thee. Het griepvirus zou bijna het land uit zijn, maar niet zonder hier even te stoppen...
En net nu het morgen Big Blogameetup is, echt jammer. Tenzij ik me morgen véél beter voel natuurlijk...

3 opmerkingen:

  1. Leuk broekje. Hier is het net het omgekeerde. Te weinig sportieve broekjes omdat ik die van de winkel te lelijk vind. Maar nu ik ook wat toffe sportbroekpatroontjes heb ontdekt, gaan mijn koters niet weten wat hen overkomt :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Leuke broek!

    Tina
    www.driecreatievebijtjes.blogspot.be

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Dat is idd een hele leuke comfortabele jacobversie

    BeantwoordenVerwijderen