zaterdag 11 april 2015

Polotime

De Liam polo uit La Maison Victor zat al een tijdje in mijn hoofd. Voor onze jongste, want die staat daar wel mee vind ik: lief en stoer tegelijk. En dan die mooie stofjes van Baba-babywear, die lijken zijn daar echt wel voor gemaakt. 

Ik maakte voor Lander (bijna 4) een 104 met korte mouwen. 

Hoewel er wel wat foto's in de werkbeschrijving zijn opgenomen vond ik de polosluiting toch niet zo evident. Ik maakte er vorig jaar ook al één, maar met een naaijuf ernaast mij, is dat toch net iets anders. Gelukkig is de print met de zeilbootjes erg vergevingsgezind en vallen de foutjes niet echt op.  
Uiteindelijk moest ik het shirtje nog wel heel wat innemen.  Aan de borst en schouders past het perfect, maar vanaf de oksels heb ik het serieus versmald, tot 2 cm onderaan (8 cm in totaal dus ?!). 

Zoals steeds was er wat protest toen hij op de foto moest, maar uiteindelijk gaat Lander er toch helemaal voor. Met zijn blauw oog is hij wel extra stoer, een souvenirtje van een valpartij met zijn fietsje deze week op vakantie... 

Het broekje kon je hier ook al zien. 

Patroon: Liam polo - La Maison Victor Winter 2014
Stof: Baba Babywear - Mon Depot



Ik hoop dat je nog niet uitgekeken bent op deze stofjes, want er nog liggen er zo nog een paar te wachten :-)

18 opmerkingen:

  1. Oh mieke, die derde foto! zalig! Ik ben er nog helemaal niet op uitgekeken, laat maar komen!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Zalig hé, die blijft altijd zijn 'coole zelf' :-)

      Verwijderen
  2. Super! Ik ben ook dik fan van polokes voor de zoon.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Super mooi en een zalige broek ook ��

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Heel leuk shirt, lekker fris met die groene kraag.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Tof!! Ik had mij bewust nog niet aan het patroon gezet omdat ik al het vermoeden had dat de maten wat raar lagen. Terecht dus, maar jij heb er wel een schoontje van gemaakt!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Die staat hier ook op de lijst met 1 van die stofjes. Maar de maten vallen dus wat raar? Hmm.. Goed om te weten. Een verwittigde vrouw... ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik kan me natuurlijk ook vergist hebben he, ben meestal nog met tien dingen tegelijk bezig :-D ben benieuwd :-)

      Verwijderen
  7. Mooi ... denk dat ik er ook eentje voor zoonlief ga maken.

    Tina
    www.driecreatievebijtjes.blogspot.be

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wauw heel sjiek! Ik heb ook nog baba stofjes, bootjes, wAlvissen en kersen liggen maar mijn naaiskilss zijn nig niet zo ver als die van u, mooi gemaakt!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank u! De andere stofjes zijn intussen ook bijna verwerkt :-) Gewoon proberen hoor, met die stofjes kan het niet misgaan!

      Verwijderen
  9. De polo staat hier ook op het lijstje, met hetzelfde stofje. U hebt goede smaak ;p

    BeantwoordenVerwijderen