woensdag 6 mei 2015

De kip of het ei

Mijn jongens dragen geen longsleeves. Of toch niet zonder een truitje of hemdje erover. 
Waarom? Wel, gewoon, omdat ik dat niet handig vind. Te warm in de zomer, te koud in de winter, en kledij voor het tussenseizoen, daar doe ik meestal niet aan mee :-) 
Maar eigenlijk vooral omdat ze er geen deftige hebben. Maar das dan weer omdat ik er geen mooie koop, ah ja, ze zijn toch maar om onderaan te doen...

Tijd om eens 'zot' te doen en er toch eentje te maken in een stoffencombinatie van ZNOK die ik in januari al kocht bij Cas&Nina en waarvan ik zeker was te scoren bij mijn zonen.
Op de website van ZNOK pikte ik het ideetje van de gele boordstof. De leather sweater van La Maison Victor, die kennen jullie waarschijnlijk ook wel allemaal.

Ik maakte een 116 voor Seppe die bijna 6 is, perfect van maat voor mij. Alleen de halsboord, die is niet helemaal zoals ik wou. Achteraan flubbert het nog een beetje. Door de boordstof tussen de naden te stikken, en die daarna ook plat te stikken is de rek op een aantal plaatsen wat weg, ik vermoed dat het daaraan lig. 


Eerste deftige longsleeve in de kast: oef
Stof: meer dan genoeg om ook bij de jongste te scoren
Patroon: goedgekeurd
en de zoon: helemaal tevreden !


Stilstaan? Ja, mama, voor 2 minuten, en dan is het wel genoeg zeker... 
Maar zo zien jullie de trui ook zoals wij ze vaak zullen zien :-)


Aiai, onweer op komst, terug naar binnen...

14 opmerkingen:

  1. Allé joh, die van mij wonen bijna in longsleeves. Ik vind dit wel een heel tof exemplaar. Leuke combinatie met dat geel!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hier ook veel longsleeves voor de jongens. Te veel. Ik zou dringend werk moeten maken van sweatshirts en t-shirts.
    Supervrolijk truitje. Echt knap met dat geel.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Andersom dan als hier :-) Ik maak vooral veel truien.... Of maakte, dringend eens van strategie veranderen ;-)

      Verwijderen
    2. Amai, geweldige zin van mij... Maar je was wel mee vermoed ik :-)

      Verwijderen
  3. Mooi afgewerkt met die boordstof! Leuk stofje ook!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Blonde kindjes en felle kleuren, topcombinatie :-) Heel mooi!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. De lichte gezichtjes fleuren dan helemaal op hé, ik zie dat ook graag :-)

      Verwijderen
  5. Seppe staat er super mee! Gedurfde combi, maar meer dan geslaagd!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Oooh dames, ik ben content dat jullie dat geel zo leuk vinden. Ik had wat schrik voor, bang dat het te veel op een pyjama zo lijken, maar ik kan gerust zijn :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Een mooie eerste en dat er zo nog velen mogen volgen! :)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Merci! Ik denk het wel. Ik ben ook een beetje van het zuinig/gierige soort en hier heb je natuurlijk geen voeringstof voor nodig ;-)

      Verwijderen
  8. Wat een stoer combinatie! Het staat hem goed. Bij deze wil ik je nomineren voor de Liebster Award! Meer informatie vind je op mijn blog hippesien.blogspot.nl

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Leuke trui, deze shirts worden hier juist het hele jaar gedragen, niks geen tussenseizoen.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Dat is echt een heeeeeeele mooie longsleeve! Meer van dat, zou ik zeggen! En die kleurencombinatie is echt top!

    BeantwoordenVerwijderen