donderdag 14 mei 2015

Flamingohemd met rits

Zonen09 meets paspelpoezen meets pieke wieke meets een beetje van mezelf...

Oftewel het flamingohemd met rits!


 An was zo vriendelijk om voor ons een tutorial te maken voor een hemdje met een ritssluiting. Dat moesten we natuurlijk eens uitproberen.

Het stofje kocht ik bij Pieke Wieke op Simsalabim, toveren met stof in Essen. Ik twijfelde nog even of de flamingostof wel stoerejongensproof was, maar toen ik Lieve haar hemdje zag wapperen aan haar kraam was ik gerust :-) Geheel oncreatief nam ik haar idee over, het moest maar zo schoon niet zijn ;-)

En de flamingo's? Het was wat puzzelen maar ze zijn nog heel en lopen schoon rechtdoor


Verder niets speciaals, een Theo, zoals zo vaak hier. Ik maakte al eens een 116 small voor Seppe, en in een ingekorte versie past die perfect voor Lander.

Het hemdje zat vrij snel in elkaar, eigenlijk is een rits gewoon gemakkelijker. Geen geprul meer met het voorpandbeleg, geen kamsnapsproblemen op het laatste nippertje (2 mannekes, of 2 vrouwkes, u kent dat waarschijnlijk wel..), geen knopen die je er met de hand moet aanzetten.
En die tutorial, die is dik in orde!

U voelt het al komen: er gaan hier nog ritshemdjes volgen :-).

Deze voormiddag trokken we met vrienden naar Planckendael, We hebben daar al enkele jaren een abonnement en voor ons is dat ideaal. Enkele uurtjes dieren spotten, wat spelen, en terug in de auto :-)

Er waren vandaag nog creatieve mama's in Planckendael. Iemand die deze kapoen en zijn toffe outfit herkent?

We waren nog maar goed en wel thuis, of de jongens konden hun hartje ophalen op het skatepleintje hier in de buurt. Enkele weken gelden werd het volledig vernieuwd en deze middag werd het geopend, met bijhorende skate-, step- en BMX wedstrijd! Het zal je waarschijnlijk niet verbazen dat mijn zonen zwaar onder de indruk waren. Foto's maken ging plots heel gemakkelijk :-)


18 opmerkingen:

  1. Super knap! Hier liggen er nog twee met knopen klaar om in elkaar te zetten, volgende keer misschien toch ook eens een rits proberen! En van een doorlopende print gesproken! Knap werk :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Heel erg mooi! Ik ben blij dat de handleiding is goedgekeurd. (An)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Tof, dat zei ik al! Maar wie was nu die creatieveling die je daar tegenkwam?! *nieuwsgierig*

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik ben ook benieuwd! Ik zag ook wel een dame met een broek met de zwarte viscose van cotton+steel, en er lagen 2 jongensjassen bij haar buggy die me bekend voorkwamen. Ik kom er nog wel achter :-) Ik had haar natuurlijk ook gewoon kunnen aanspreken....

      Verwijderen
  4. Ohhh, wat een zalig mooie versie! Heel fris met dat oranje. Het was wel grrappig geweest als onze zonen elkaar waren tegen gekomen in Plankendael. Volgende keer spreken we af aan de flamingo's ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Heel mooie foto's! En wat een topdag voor de zonen :)

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ik vind deze oh zo mooi. Ik zag hem ook al bij piekewieke. Maar ik heb de stof uiteindelijk niet gekocht voor mijn koters, omdat ik al zoveel tropische stofjes had. Oh, maar wat kwijl ik nu :-) Misschien spot ik jou ook nog wel eens in Planckendael. Wij hebben daar ook een abo.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Alle zonen in tropische outfits bij de flamingo's, dat zou wel grappig zijn :-)

      Verwijderen
  7. Heel mooi! Zomers, fleurig, mooi afgewerkt en leuke combi met de gele broek.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Mooi!! Geweldige kleuren/plaatjes combinatie! Dat durft niet iedereen, maar ik vind het juist leuk.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. die kleine vent is toch echt om op te eten hè! en dan al zeker in zo'n hemdje!

    BeantwoordenVerwijderen