woensdag 10 juni 2015

Cas & Nina wedstrijd: een zomerse outfit voor Seppe

Enkele weken geleden lanceerde Deborah van Cas & Nina een oproep voor een naaiwedstrijd. Ik twijfelde geen seconde en schreef me in. En ja hoor, ik ben bij de 10 gelukkigen! Jippie :-)

Voor de eerste ronde mochten we 1,5 meter stof uitkiezen uit de webshop.
Echt moeilijk was dat niet. Deborah heeft namelijk enkele stofjes die me al langer aan het verleiden waren...
Een kleurrijke tricot van Birch (Fligth stripe), petrol boordstof en jeanstricot van Znok, daar kon ik wel iets mee prepareren! Een restje groene wintertricot uit mijn stoffenkast werd mijn laatste ingrediënt.

2 Receptjes uit Ottobre werden geselecteerd: Tribal triangles top (3/2015) en knickerbocker (3/2013), of toch, een afkooksel ervan.

Een sausje van Seppe's charmes erover, en we kunnen aan tafel :-)


Het patroon van het shirtje komt uit de laatste Ottobre. De overslag sprak me heel erg aan. Ik oefende de techniek eerst uit op een teststofje. En maar goed ook want het was niet zo simpel om de 2 driehoekjes samen met de boordstof netjes aan het voorpand te stikken.  "Van proberen kan je leren" zei onze onthaalmoeder altijd tegen onze kids, en kijk, dat werkt ook zo bij mama's :-)


Ik puzzelde met het stofje zodat het voorpand net boven de rode streep werd doorgesneden, de stofjes mooi contrasteren en de vogeltjes hun reis verderzetten richting gespierde schouder.  


Voor het shortje brouwde ik verder op mijn vorige creatie. De pasvorm vond ik al wel best goed.
Ik verhoogde de mik vooraan alleen nog met een centimeter en knipte minder naadwaarde omdat er heel wat stretch in deze stof zit. 

Het doorknippen van de voorbenen liet ik maar zo. Ik probeerde het wel, maar het was al laat, en ik knipte met de losse hand... Toen ik ook met het stikken van de zakken de mist in ging besloot ik het over een andere boeg te gooien en tekende ik ronde steekzakken.

Ik verwerkte de binnenkant van de stof in de zakbiesjes. 



Zijn laatste maand als kleuter is ingegaan. Benieuwd hoe lang hij nog werkwoorden als "draaipalen" en "strijkparelen" zal gebruiken....

 



Help je me mee naar de volgende ronde? 

Stemmen kan vanaf morgen (11 juni) om 8u door mijn foto te liken op de facebookpagina van Cas&Nina

The game is on :-)

25 opmerkingen:

  1. Reacties
    1. Dank u Deborah, het zijn dan ook super stofjes hé ;-)

      Verwijderen
  2. Leuk jongenssetje! Shortje is echt mooi met die zakjes zo.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Reacties
    1. Merci Marie-Paule! Jou setje mag er anders ook wel zijn :-) Volgens mij passen onze outfits zelfs samen

      Verwijderen
  4. Reacties
    1. Merci Evi, Seppe vind het gelukkig ook leuk, want met die kleuters weet je nooit :-)

      Verwijderen
  5. Knap gemaakt zeg en die jeanstricot is mooi!!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Bedankt! Het was een heel werk, maar uiteindelijk ben ik wel blij met het resultaat. Ja die jeanstricot, super om mee te werken ook! Mss bestel ik nog wel wat bij voor de herfstgarderobe ;-)

      Verwijderen
  6. Zijn laatste weken als kleuter brengt hij in elk geval door in stijl! Ik ben fan van de zakken!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat een ontzettend leuke broek! Mooi gemaakt!!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank u!!! Nog steeds niet bevallen precies ;-)

      Verwijderen
  8. Waw! Een super knappe outfit, vooral de broek vind ik helemaal fantastisch! Nogmaals bewijs dat er voor jongens wél hele leuke dingen kunnen gemaakt worden!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Bedankt Joke! Een complimentje van de 'naaien voor zonen' ambassadeur doet altijd deugd :-)

      Verwijderen
  9. die broek is echt geweldig, als mama van één zoon zeg ik chapeau!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. 2 chapeau's onder elkaar, dat moet ook lukken ;-) Bedankt Jo en An !

      Verwijderen
  10. Ik ben natuuuurlijk fan want ik zag het setje al van dichtbij! Knappe afwerking ook!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Je bent niet alleen :-) Seppe is er ook helemaal weg van, nieuwe lievelingsbroek!

      Verwijderen