zaterdag 20 juni 2015

Ole met vosjes

Net voor Sharon van Zonen09 een tutorial maakte voor een Ole met rits knipte er er één op de "oude" wijze. Ik baseerde me op de patroondelen van deze Ole die ik vorig jaar maakte. Deze paste nog steeds voor Seppe, dus waarom het jezelf moeilijk maken?

Ik combineerde een jeanstricot van Lillestof met een vrolijke tricot van Znok, allebei uit deze webshop.

Maar na het zien van de eerste Ole's met rits vond ik mijn combinatie plots minder interessant en belandde die in een bak onder mijn bureau samen met andere halve projecten... Ergens in mei ging ik dan toch maar aan de slag. Het buitenvestje en het binnenvestje werden 'geassembleerd'. Toen Seppe even kwam passen merkte ik dat de vest te smal zou worden. Lap...

Gelukkig heb ik hier nog een jongetje rondlopen en werd het projectje doorgeschoven naar Lander. En zo sukkelde de patroondelen in die bak onder mijn bureau...

Tot vorig week! Tijdens een gezellige naaidate zaterdagavond nam ik de draad weer op. Ik was goed op dreef en zondagvoormiddag werkte ik de Ole verder af.

Landers favoriete kant is uiteraard die met de vosjes op :-)


Het was niet helemaal de bedoeling want de vest was voor grote broer bestemd, maar in combinatie met zijn sportief Jacob-broekje heeft hij er een toffe jogging bij :-)



De blauwe kant vind ik dan weer de mooiste :-)

Ik voegde oranje elastische paspel toe. Een prutswerkje, maar het fleurt de boel wel wat op vind ik.

Omdat ik vertrok van een Ole voor Seppe was deze voor Lander natuurlijk veel te lang. Met het afsnijden van stof onderaan vielen ook de steekzakken weg.  Als alternatief maakte ik opgestikte zakken waardoor het een echt sweatervestje wordt. Meteen een troef voor de blauwe kant ;-)


De kamsnaps verstopte ik tussen de sluitbiezen.


Patroon: Ole - Zonen09
Stof: tricot met vosjes Znok - jeanstricot Lillestof (Cas&Nina)
Elastische paspel: Bellelien

En hoe is het afgelopen met de wedstrijd van Cas&Nina? Ondanks jullie lieve reacties en stemmen haalde ik de top 5 niet.
Jammer, maar zo gaat dat natuurlijk in een wedstrijd. Seppe heeft er toch maar een leuke outfit aan overgehouden ;-)

15 opmerkingen:

  1. Super combi! Ik vind dat blauw ook top. Maar ik begrijp de keuze van de zoon dan ook weer ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Schoon! En zelfs met bijpassende broek! Leuk dat jeans stretch stofje!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. heel mooi en die outfit klopt helemaal! Je gebruikte ook een heel leuk stofke... Chapeau

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Die jeanstricot ziet er echt heel leuk uit om mee te werken. Soms komt alles dan toch nog mooi samen ook als was dat de bedoeling niet.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja, superstofje om te verwerken. En volgens mij ook om te dragen :-)

      Verwijderen
  5. Ik ben fan van je stofkeuze :-) Super resultaat!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ik ben vooral fan van de effen kant, maar ik snap idd wel dat Lander de andere kant verkiest ook :) Knap gedaan, die opgestikte zakken vind ik het net weer wat anders maken, leuk!!Toppertje!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Zalig patroon, he? Ben ook fan van de effen kant!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. sjieke dingens, als dit een jogging is, dan lopen onze kinderen er vaak voor schandaal bij...D.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Oh, maar de mijne ook hoor, dit is eerder een zondagse jogging ;-)

      Verwijderen