donderdag 6 augustus 2015

Van Theo naar Tote

Mijn Dorothy Day Tripper was nog maar net klaar of ik moest mijn schaar al in het volgende stofje zetten. Waar ik bij die vorige tas in het midden van de winter stofjes uitkoos moest het nu de ander kant op: ah ja, er stond een strandtas op het programma. Onder de deskundige leiding van An van Jace dit it (in het atelier van Pieke Wieke) zou ik de Poolside tote bag van Noodlehead maken. 
Ik zocht online wat stofjes maar geraakte er niet uit. Een blik in mijn stoffenkast leerde me dat ik eigenlijk het perfecte vakantiestofje zelf in huis had. 

Ik kocht het stofje van Cloud9 (de naam ontsnapt me...) bij Liesellove om er, jawel, een theo uit te maken. Ik kocht 1,25 m om er versie met lange mouwen uit voor de feestdagen.  Maar dat hemdje kwam er niet... Ergens in juni vond ik dat het een theo met rits moest worden voor Seppe's laatste kleuterschooldag. Ik zocht en vond een contraststofje bij Petite Couture. Toen het toekwam was ik door het dolle heen (ok, das misschien een beetje overdreven) want het bleek werkelijk dé perfecte kleur te zijn. Ik kocht een bijpassende rits en zo lag alles mooi klaar.  Last minute naaister als ik ben lag het er de laatste week van juni nog steeds. Toen ik diezelfde week nog onverwachts naar een stockverkoop van kinderkleding ging en daar uren moest wachten (niet overdreven deze keer, we waren om 2u 's nachts terug thuis) was het kalf helemaal verdronken... Geen theo met rits dus, maar Seppe had wel een schoon gekocht polo'ke aan die dag ;-)

Terug naar de strandtas. De stofjes en de rits werden 'weerhouden' en ik bestelde een metert van die prachtige Cotton Couture van Michael Miller (Ocean) bij. Met de 25 cm die ik kocht voor het beleg van het hemdje sprong ik namelijk niet erg ver.  Het zal je niet verbazen dat ik de avond voordien tot 23u zat te knippen en strijken. Duidelijk mijn minst favoriete 'tassen-maak-onderdeel'. 

Bij Pieke Wieke aangekomen was het meteen duidelijk: dit zou een toffe dag worden!
Laura, Delphine, Daisy, Veerle, Fanny en ik tetterden op los. Oh ja, ik zou Lieve en An zelf nog bijna vergeten :-) Gelukkig vertelde An ons stap voor stap wat we moesten doen en hield ze ons nauwlettend in de gaten. 

Op het einde van de workshop was mijn tas klaar, jippie! 

En blij dat ik ben dat het geen Theo maar een tote is geworden... 
Al ga ik nu wel even een tassenpauze inlassen :-)


Geen gedoe met doorlopende prints met deze stof...


Er kan echt keiveel in!


En omdat lijstjes de nieuwe wist-je-datjes zijn geef ik jullie om af te sluiten nog 5 redenen waarom een workshop van Pieke Wieke ft. Jace did it! zo leuk is:

1. Na zo'n dagje ben je meteen in weekendstemming (vakantiestemming in mijn geval), zoveel enthousiasme bij elkaar...
2. Het is goed voor je zelfvertrouwen om te zien dat je niet de enige bent wat dicht tegen de deadline werkt, al eens onhandig is of het tornmesje moet bovenhalen
3. Tijdens de middagpauze wordt juridisch advies gemixt met vakantietips, voorafgegaan door een smoothie en vergezeld van een glaasje rosé (mmmmmmmmmmmmmmm)
4. Na afloop kan je nog even stofjes bovenhalen om bijpassende fournituren te kopen (online zou ik de gele paspel die perfect matcht bij het Thaïs stofje van mijn mama er nooit hebben uitgehaald, maar kijk, Lieve heeft zelfs Thaïs geel in haar winkeltje!).
5. Het gebruik van de "Pieke Wieke wall" met bijhorende fotograaf is inbegrepen

Patroon: Poolside Tote Noodlehaed
Stof: Cloud9 (Liesellove) en Cotton Couture (Ocean) van Michael Miller (Petite Couture)

19 opmerkingen:

  1. Totally in love <3 (en ssshht, ik heb dit stofje ondertussen ook al gekocht :-p )

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Gelijk heb je! Ben al benieuwd naar het resultaat :-)

      Verwijderen
  2. zo'n mooie tas! ik zou em direct kopen ;)
    Grtjs

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Bedankt voor het compliment maar ik hou hem lekker zelf ;-) Hoera voor selfish sewing!

      Verwijderen
  3. Ik zag hem al in t echt en kan beamen, dat is echt dé perfecte strandtas! Of sporttas misschien voor morgen Mieke ;)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Morgen een sporttas nodig? Dat zegt me precies niets ;-)

      Verwijderen
  4. Ze is super mooi! Kleurencombi is perfect!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Blogland wordt de laatste tijd overspoeld door deze tassen, maar de jouwe is tot nu toe mijn favoriet! <3 de kleurtjes!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Heel mooie tas! En je hebt me heel erg zin doen krijgen in zo'n tassenworkshop!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Zp'n workshop lijkt me heel leuk! Je maakte een heel mooie tas - en dat model ziet er echt geweldig praktisch uit.

    BeantwoordenVerwijderen