maandag 19 oktober 2015

Julia sweater #2

Na Landers boekentas viel ik even stil. Ideeën genoeg, stofjes in overvloed, maar het kwam er gewoon niet van. Een eerste herfstvirus dat mijn richting uitkwam deed er ook geen goed aan.

Afgelopen woensdag kwam ik mijn naaidipje echter helemaal te boven. Ik hielp een vriendin bij het maken van een turnzakje voor haar dochtertje en mijn vingers begonnen terug te jeuken. Donderdag mocht ik nog eens shoppen in mijn bevriende stoffenkast, en 's avonds kon ik met een super mooi stofje van Strass aan de slag.

Meer dan een enkele uurtjes tijd heb je voor de Julia sweater van Compagnie-M niet nodig, dus dat kwam goed uit. Knippen (ik maakte het patroon vorig jaar al eens, het plakken kon ik dus overslaan), locken, passen, nog beetje smaller locken, nog een beetje passen...
Eerst wou ik een gewoon boordje stikken maar omdat ik de gevouwen kraag zo leuk vind en die nog net uit de stof kreeg, ging ik voor die optie.

Ik moet toegeven dat ik het me wel heel gemakkelijk heb gemaakt: zelfs de kraag stikte ik met de overlock waardoor de naad niet werd uitgedund, te dik is en niet helemaal goed valt...
Mijn excuses aan de naaipolitie, maar dat zijn de risico's van snel-klaar-projecten bij mij :-)


Lander vond het 'niet eerlijk' dat alleen mama op de foto mocht. Het leverde grappige foto's op die ik jullie niet wil onthouden :-) 


De mouwen zijn wat aan de lange kant, maar omgeplooid heeft het ook wel wat vind ik. 


 Zo kijk ik dus wanneer ik probeer om mijn lach in te houden tijdens een 'dat duurt hier veel te lang mama, je moet mij wel pakken hé' momentje. Valt dat ook onder de noemer wenen van het lachen?

Vrijdag trok ik in mijn splinternieuwe (en oh zo comfortabel) truitje naar Kortrijk. De boekvoorstelling '200 jurken' van Evelien Cabie wou ik zeker niet missen. Het werd een gezellige avond en het boek werd hier al uitvoerig bestudeerd. Een topper !

TiRoKiMa wordt mijn eerste exemplaar denk ik :-)

10 opmerkingen:

  1. Heel mooie trui en ik deed de kraag ook al zo, sjjjt 😝

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Leuk project om terug te starten en zeer geslaagd! Mooi!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Och jong, wie is er nu bang van de naaipolitie?
    Adieu naaidip, welkom nieuwe trui, meer moet dat toch niet zijn?

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hij stat je super! Mooi kleurtje.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Heel mooi, zowel op foto als in het echt! Even opzoeken welke jurk je gaat maken... Benieuwd!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Staat je goed! Zal goed gedragen worden , dat zie je zo!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Toffe trui... op naar een volgend project: jurk uit dat boek

    BeantwoordenVerwijderen
  8. schoontje! staat je super! benieuwd naar die cryptische jurk:)

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Ik dacht al dat ik deze trui al in 't echt had mogen aanschouwen :-) Hij is ferm geslaagd, en wie ligt nu wakker van de naaipolitie?
    En TiRoKiMa, die ga ik toch eens opzoeken, peis ik.

    BeantwoordenVerwijderen