maandag 9 november 2015

Herinneringen

Ik zat aan de livingtafel, op een echte, grote-mensen-stoel.
Hij wist dat hij zou sterven,
ik wist dat ook.

Hij vroeg me of ik hem wou helpen.
We zouden iets maken voor moemoe.
Een schriftje, met daarin iedereen van de familie.
Alle takken, neven en nichten, nonkels en tantes, met hun adressen erbij.
Hij had mooi nieuw schrijfgerief gekocht, in de papierwinkel op het pleintje.
Of ik voor hem kantlijnen wou tekenen?
Natuurlijk wou ik dat doen, graag zelfs. 

Niet lang daarna is hij vertrokken. 
Mijn laatste echte herinnering aan vava, een mooie herinnering.

Inmiddels ben ik heel wat ouder geworden.
Ik vond mijn weg in het leven en heb nu zelf mijn eigen gezinnetje.
Met 2 lieve zonen, gezond en wel.

Sommige mama's en papa's, veel te veel mama's en papa's, hebben minder geluk.
Ze moeten afscheid nemen van hun kindje, nog voor het goed en wel bij hen kon zijn
Het moet verschrikkelijk zijn.

Deze week nam ik mijn naaispullen ter hand.
Ik maakte enkele hemdjes en dekentjes.
Veel te kleine hemdjes en dekentjes, herinneringen voor anderen.  

Wil je over hen waken vava? 
Hen vertellen dat ze gemist worden? 
En dat we hen nooit zullen vergeten?




Ik maakte deze wikkelhemdjes en dekentjes voor het Berrefonds. Het Berrefonds is een organisatie die een steun wil zijn voor ouders die hun kindje verliezen tijdens de zwangerschap of kort daarna.
Met Bloggers for Life willen we het Berrefonds een warm hart toedragen, zoals Annelies het hier zo mooi onder woorden bracht.

Ook Lies, Jo, Sofie, Mieke, Fien, Nancy, Sofie, Tine en Marjolein naaiden voor het Berrefonds. Bij onze toppers Annelies en Sarah kan je ook hun bijdrage bekijken.

Hou de facebookpagina van Bloggers for Life de komende weken goed in de gaten want ook jij kan het Berrefonds (en Moeders voor moeders) mee ondersteunen.

logo-bloggers-for-life

21 opmerkingen:

  1. Ik ga moeten stoppen van jullie posts te lezen..wat moet het voor jullie niet geweest zijn om dit te maken? Maar niets vergeleken natuurlijk met wat deze ouders doormaken...
    Heel mooi en dikke knuffel hiervoor!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. hartje voor vava, en jouw lieve, warme maaksels...

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Om stil van te worden... ongetwijfeld is jouw vava ook voor al die kleine engeltjes een echte 'vava'! X

    BeantwoordenVerwijderen
  4. ik klik nu even alle blogs aan van de dames die voor het fonds naaien, ik zit aan blog 4 en doe er al een half uur over, zo janken jom, echt. Wat mooi lieve Mieke! <3

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Zo'n herinneringen aan je vava zijn er om levendig te houden. Jammer genoeg hebben anderen niet het geluk om vava te worden, zelfs niet om helemaal groot en sterk genoeg op de wereld te komen. Fantastisch mooi, je naaisels voor die te kleine dappere krijgertjes en prinsessen <3

    BeantwoordenVerwijderen