zaterdag 28 november 2015

Op ruimtereis met Stevie

Enkele weken geleden kocht ik op mijn vrije dag de nieuwe La Maison Victor. In de ideale wereld laat je die dan mooi dicht, installeer je je in de zetel met een tasje koffie en neem je die rustig door. Helaas, zo gedisciplineerd ben ik niet... Nog voor ik het tijdschrift afrekende had ik het al ingekeken en was ik blijven hangen bij de Stevie Hoodie. Een kaptrui met rits en raglanmouwen, dat kon me wel bekoren!

En de stof, die werd ook in een recordtempo uitgekozen.  Die lag immers nog in de auto. Een uurtje daarvoor ging ik mijn bestelling ophalen bij Pieke Wieke: een jeanstricot van Lillestoff met een zalig print, een 'manenstof''. Fabienne maakte er al deze prachtige Wolf mee... De plannen die ik had met mijn 'manenstof'werden 'in wacht gezet': de Stevie Hoodie moest het worden. Ik combineerde de jeanstricot met een grijze punta di roma die ik kocht bij Modecoupon.

Ik baseerde me voor Lander (4,5 jaar, maar aan de smalle kant) op maat 98, maar verlengde de patroondelen tot een 104. De mouwboorden en de boord onderaan nam ik ook wat groter.
Verder volgde ik de instructies uit het tijdschrift.

Ik was van plan om de stof te combineren met okerkleurige boordstof, net als de rits. Maar nadat de onderste boord eraan zat vond ik dat toch niet helemaal geslaagd. Het zorgde voor een te groot contrast. Ik haalde de boord er weer af en ging voor boorden uit de stof zelf. Veel mooier zo!

Kijken jullie even mee?




Lander was in zijn nopjes vandaag (lees: normale poses waren zeldzaam, gekke bekken daarentegen...).



We trokken vandaag op ruimtereis.

Klaar voor lancering?


We vlogen voorbij andere planeten....


en konden de maan echt aanraken!  



 We ontmoetten ook enkele ruimtemannetjes...



en waren heel dicht bij de sterren ...

Patroon: Stevie Hoodie La Maison Victor 6-2015
Stof: Lillestoff (Pieke Wieke)
Rits: Veritas

13 opmerkingen:

  1. Super mooi truitje en nog een perfect kader om foto's te nemen ook!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Mooie pull. Die stof is echt om bij weg te dromen.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Mooie hoodie geworden, de stof is er echt perfect voor. Hier ligt ook een stofje klaar voor datzelfde patroon.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Oh heel mooi!
    En een leuk modelletje! Ik ben ondertussen ook bezig aan mijn 2e stevie hoodie ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Die stof he!!! Ik heb me voorgenomen om dit jaar niks meer te kopen maar jeetje, deze wil ik zo graag hebben!! :D

    Heel mooi geworden en enkel de rits in oker werkt heel goed!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. heel mooi, je hebt de stofjes super gecombineerd!

    BeantwoordenVerwijderen