zondag 27 december 2015

Relaxte kerstoutfit

Wanneer ik aan mijn jongens vraag wat ik voor hen moet maken, zeggen ze steevast "een trui met handen tegen elkaar", vrij vertaald "een hoodie met buidelzak".  Aiaia, ik heb het daar niet zo voor.... Ik weet niet wat het is, maar ik vind dat er altijd zo'n beetje raar uitzien... Ik geloof niet dat ik er al echt één maakte. Meestal neem ik ze dan mee naar mijn stoffenkast en kan ik ze snel overtuigen om iets anders te maken (pedagogisch onverantwoord, ik weet het ....).

Ook deze keer ging het zo... Zouden we eens geen duimgaten proberen? Ook prima voor Seppe :-)
Het patroon had ik al enkele weken geleden overgenomen: een omni tempore van Sofilantjes. Ik maakte er eerder al één voor Lander, en ook Lou kregen er eentje toegestopt.  Ik ging aan de slag met een 7 jaar. Seppe draagt normaal gezien maatje 128 van truien maar een 122 leek me een veiligere keuze, te los moeten dergelijke truien voor mij ook niet te zitten. 

Voor de duimgaten ging ik piepen bij de tutorial van Leven met Liv, die je hier kan vinden. Eigenlijk helemaal niet moeilijk, maar je kan er wel mee scoren bij je kids :-)
De afgewerkte hoogte van deze mouwboord is 5 cm. Voor een versie zonder duimgaten zou ik de mouwen wel eerst een beetje inkorten. Voor mijn kids zijn ze aan de lange kant.
De stof scoorde ik bij Pieke Wieke, opnieuw een sweaterachtige stof van Lillestof. Een stof met snowboarders die bovendien waterafstotend is, ideaal voor de winter (?!) dus! Ik twijfelde nog even over de kleur, maar ging toen toch maar overstag. 
Het is eens wat anders dan de felle kleuren die ik meestal kies, maar hij staat er wel mee vind ik. 


Toen de hoodie klaar was miste ik precies toch iets... Een buidelzak of zo ?
Het werd dan toch een hoodie met handen tegen elkaar :-)




De binnenkant van de stof zijn lusjes, en ik vond dat best wel leuk. Truien die je koopt in de winkel zijn meestal ook niet gevoerd, dus de afwerking van de overlock moest volstaan. Handig en goedkoop dus :-) 

Ik vergat er een foto van te nemen, maar ik tekende aan de voorkant van de kap 1 cm extra naadwaarde. Ik overlockte de rand en zoomde deze gewoon 2 cm om. 


Snowboarders zonder board vond ik wat ongepast, vandaar "een doorlopende-handen-tegen-elkaar-zak"



Voor actiefoto's moet je ten huize Lucky Mie met twee zijn :-) Daarom nog enkele kiekjes van mijn twee jongens samen...

De hoodie van Lander konden jullie hier ook al zien (Stevie Hoodie van La Maison Victor). Deze 2 stofjes zijn Lillestoff zijn voor mij echte toppers! Geen voering nodig, genoeg dikte, toffe prints. Dus dames en heren van Lillestoff: meer van dat aub, deze knappe kerels en hun mama zijn jullie eeuwig dankbaar :-)


Wie zich nog afvraagt waar waterafstotende tricot goed voor is :-)


En mijn blogtitel? Relaxte kerstoufit? 
Wel, mijn kids mochten zelf hun outfit voor kerstavond kiezen. 
"Dan hou ik deze trui wel gewoon aan mama, die vind ik keileuk". 
Prima voor mij! 

19 opmerkingen:

  1. Die jongens van jou hebben geluk met zo'n handige mama! Daar zal hij veel plezier van hebben. Mooi geworden!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Knap gemaakt zeg!En groot gelijk van de kinderen om dit aan te houden,kerst of gene kerst ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Heel goed gelukt die 'hadden tegen elkaar' trui

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Dat dragen ze hier ook het liefst, hoodies met buidelzak. Die kleuren zouden prachtig uitkomen in een echt pak sneeuw... Groot gelijk dat het aan bleef met kerstmis, hier was het kerstdiner in werkbroek ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Die sweater in de sneeuw, het zal voor binnen enkel jaren zijn als de kleinste erin gegroeid is :-) Jouw kids hebben ook wel smaak want die werkbroek die jij maakte is echt wel tof!

      Verwijderen
  5. Heerlijke hoodies! Maar waterafstotend, dat heb ik nu nog nooit gehoord. Ik kocht de meisjesversie van de snowboarders, zou die dat ook zijn dan? Voelt dat anders aan?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Het voelt eigenlijk hetzelfde aan, maar nog niet echt getest. Ik zal eens een experiment doen deze week :-)

      Verwijderen
  6. Zalig als ze weten wat ze willen.
    Knappe creaties.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Een schoner compliment kunt ge toch niet krijgen?
    Niet moeilijk te verstaan trouwens, als ik die schoon truien zie ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Toffe trui voor een toffe jongen zo te zien :)

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Helemaal geweldig! Waterafstotende stof klinkt inderdaad geweldig, al helemaal als ze zo mooi is! Echt een leuke trui!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Zie ze daar liggen in 't gras, precies zomer. Schoon sweaters!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Die stof moest ik ook hebben en het wordt hier een soortgelijk project. Deadline begin februari. En als ik de jouwe zie, wil ik er eigenlijk nu al aan beginnen

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Zalige truien! Met duimgaten, buidelzak en stoere stof, scoren mama!

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Mooie truien! Perfect zonen-gerief! Hier krijg ik een kap-trui de laatste tijd niet meer verkocht...

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Mooie trui! Die truien zijn hier ook ideaal voor de oudste zoon!

    BeantwoordenVerwijderen