maandag 7 december 2015

Zalige zo(o)ndag

Kunnen jullie ook zo genieten van een dagje uit? Een dag waarop je niet moet denken aan "Hoe laat moet die ook weer op dat feestje zijn?" of "Wat zullen we eten?" of  "Mama, ik vind mijn medailles niet meer, waar is die doos naartoe?" 
In november trakteerden ik mezelf op zo'n dag. Een bijzondere zondag. Eentje waarbij ik de hele dag kon babbelen, naaien, prutsen, .... in het gezelschap van 6 toffe dames, en onder begeleiding van Sharon, het opperhoofd van de naaiende zonenmama's. Want Zonen09, dat kent zelfs mijn wederhelft intussen. De patronen werden hier al meermaals, geknipt, geplakt,... 

De ole is hier het favoriete zonen09 patroon. Ik maakte er al drie, maar de versie met rits was nieuw voor mij. Die zou ik maken op mijn zo(o)ndag. Voor Seppe, want die groeit sneller dan ik kan wassen.... 

Bij modecoupon kocht ik de - in mijn ogen - perfecte stof  hiervoor: een stevige stretch-stof met kobaltblauw zigzagmotief op een grijze achtergrond.Ik zocht er meteen een grijze punta di roma bij. 

Ik nam de 128 S over voor Seppe die 6,5 is. Ik was van plan om gewoon het patroon te volgen, geen aanpassingen deze keer. Maar nadat alles netjes was geknipt vond ik dat ik het voorpand wat moest breken. Ik had ergens een Ole gezien waarbij de voorzak van de Lars werd gebuikt, dat leek me bij deze stof ook wel tof. Sharon wist meteen wie ik bedoelde: het was Sarah :-). We deden ook van mix & match en daar ben ik heel blij mee.

De Ole-tafel was goed gevuld en het klikte meteen met de andere dames. Er werd gebabbeld, gelachen maar toch ook goed doorgewerkt. Sharon gidste ons gezwind door de handleiding en gaf veel handige tips. De Ole was zo goed als klaar toen ik naar huis vertrok, enkel de kap en de heupboord moest ik thuis nog doorstikken. 

Meestal laat ik mijn jongens even passen vooraleer ik aan de boordjes begin. Maar op deze zo(o)ndag zonder zonen ging dat natuurlijk niet. Het was dus wel even spannend toen Seppe zijn vest voor het eerst aantrok. "Dat gaat niet mama! Mijn arm past er niet in!". Ja, deze madam was er dus in geslaagd om de mouwen gedraaid in elkaar te stikken. En dan moet je weten dat Sharon dat nog super goed had uitgelegd, misschien toch iets te veel gebabbeld... Maar kom, geen erg, lostornen kunnen we als de besten en  de volgende dag later kon hij opnieuw passen. 

Ook voor de foto's deden we van mix & match: buiten, binnen ...



De zak sluit met kamsnaps. Anders zou de zak te veel open staan. Super tip Sharon!



hij ziet er plots zo groot uit....





 De ole met rits is helemaal gevoerd, lekker warm en heel netjes. Maar ik vergat er foto's van te nemen, jullie zullen me dus gewoon moeten geloven :-)


Patroon: Ole me rits - zonen09
Stof: Modecoupong - Rits: Veritas
 Bedankt voor die zalige zo(o)dag en voor je toppatronen Sharon! 

22 opmerkingen:

  1. Heel tof stofje! Ziet er een comfy trui uit. De thumbs up voor de mama zijn terecht.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Oh je knipte in die mooie stof! Heel leuke vest !!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Zeer knappe trui. Had de Olé er niet in herkend. Door de rits? De zak? Alleszins geslaagd!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wauw super mooi!Leuk stofje en stoere grote zoon ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. heel tof gedaan!! die zak is eigenlijk ook heel tof!! en handig ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat een prachtexemplaar! Het kind, de trui, de aanpassingen, de stof... ♥!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat een schone woorden Mieke. Dank je wel daarvoor! Het was heel fijn een dag met je door te brengen en ik ben blij te zien dat er een passende pracht Ole van voort is gekomen!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. oh ge steekt mijn ogen daarmee uit zeg, zo schoon! <3

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Ziedaar zo'n zalig zigzag zonennaaisel!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Zo tof! Echt fijn, deze Ole. Hier is een Ole met rits ook het volgende project, nadat ik nog wat pyama's heb afgewerkt.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Zo'n schone Ole!! Ik wou dat ik bij je aan die tafel had gezeten :-)
    X

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Heel mooi, en dat zakje doet idd wel iets extra!

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Ohhh wat een parel! Zo mooi in dat stofje!leuk groot zakje (echt iets voor mijn zoontje ,die elke dag van alles in zijn zakken stopt).en je knappe zoon staat er supermooi mee!

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Ohhh wat een parel! Zo mooi in dat stofje!leuk groot zakje (echt iets voor mijn zoontje ,die elke dag van alles in zijn zakken stopt).en je knappe zoon staat er supermooi mee!

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Wauw, zo'n mooie stof en handig die rits. Mijn zoon wil de zijne ni aan met die kamsnaps...

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Zo zalig, he, een zo(o)ndag! En al helemaal als je zo'n mooi resultaat mee naar huis kan nemen. Echt knap, die zak maakt het af!

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Heel mooi! En wat ziet die zoon van je er ineens veel ouder uit zeg!

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Mooie Ole maakte je daar! Ik genoot ook zo van de Zo(o)ndag in september! Het geeft nog steeds energie als ik eraan terugdenk...

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Ik slaag er ook nog altijd in om die mouwen gedraaid in elkaar te steken :-)
    Knappe Ole; groot gelijk dat je het mooie stofje hiervoor hebt gehouden!

    BeantwoordenVerwijderen