donderdag 21 januari 2016

Nog een Tinny...

Een goed jaar geleden maakte ik al eens een jurkje voor een klein meisje. Een lotta-jurkje. Het jurkje bleek nog veel te groot te zijn, maar dat kon haar mama niet deren. "Dan kan ze het lang dragen hé". Enkele maanden later kreeg ik een filmpje in mijn mailbox: "Kijk eens Mieke, ze kan lopen!" En in haar Lotta-jurkje.... Daar zijn we gevoelig aan :-)

Enkele maanden geleden naaide ik samen met de desbetreffende mama een turnzakje. Het meisje mocht immers bijna naar de kleuterschool. We babbelden er op los. "Dat het wel jammer is dat ik geen meisjes heb om rokje en jurkjes en zo voor te naaien" "Oh, maar voor ons meisje mag je gerust kleedjes maken hoor, graag zelfs". 

En zo komt het dat ik deze kerstvakantie niet één, maar twee jurkjes maakte :-). Hetzelfde patroon, dezelfde stoffenreeks. Het moest maar zo schoon niet zijn....

Een jurkje met aanknipte mouwen, een cirkelrok, een doorgesneden voorpand en een peter pan kraagje met petals, dat is het geworden voor Louise :-)


Ik had toevallig nog een bijpassend biaislint liggen, zalig wanneer alles mooi in elkaar valt...




Omdat ik koost voor aangeknipte mouwen past ik ook het acherpand aan. Zo loopt de mouw mooi door. Ik zag dit bij Mieke haar prachtige Tinny dress.  Vermits de naadwaarde in het patroon is inbegrepen moest ik wel goed opletten bij het hertekenen van het patroon. Ik tekende eerst de lijnen van de patroondelen zonder naadwaarde, en van daaruit kan je makkelijker aanpassingen doen.


Popcorngeel en paradijsvogelgroen, zalige namen voor prachtige kleuren...

Stof: Soft Cactus (Pieke Wieke)
Patroon: Tinny dress Straight Grain

9 opmerkingen:

  1. Schattig kleedje gemaakt!Jij blij,de mama blij en Louise blij ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Super cute! De aangeknipte mouwtjes zijn erg leuk, net als de konijntjes! Mama en Louise zullen in de wolken zijn.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Heerlijk hé, kleinemeisjesnaaien! Ik hoop ook altijd dat dochtermama's mij daarvoor vragen :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Een hele mooie Tinny! Leuk idee, die mouwen, had ik nog nergens gelezen, bedankt voor de tip Mieke!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Voilà, en zo is iedereen content. Heel mooi!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Zo leuk, nu kan ze oefenen met zwieren! Dat wordt weer een leuk filmpje in je mailbox straks ;)

    BeantwoordenVerwijderen