dinsdag 2 februari 2016

Ijsberen

De afgelopen kerstvakantie was een productieve vakantie. Enkele kleedjes en een truitje rolden vanonder mijn naaimachine. Alleen de feestoutfits voor mijn eigen zonen, die raakten niet op tijd klaar... 

Voor Lander had ik een hemdje met lange mouwen in gedachten: 
een Theo van zonen09 in het mooie 'From Bearlin With Love' van Soft Cactus. 

In mijn hoofd zou Lander het hemdje dragen op het feestje waar dit mooie meisje haar zelfgemaakte kleedje kreeg.  Jongen-meisje in matching outfits in turqouise en meloen, dat zou toch schattig zijn... In datzelfde hoofd volgen naaisels elkaar vliegensvlug op, maar tussen al dat naaien door moeten we ook nog andere dingen doen natuurlijk... Niet getreurd, ook in januari stonden er hier nog enkele feestjes op de planning en het hemdje is fleurig genoeg om in de lente te dragen.  

Ik maakte een 122 small voor mijn deugniet die in mei 5 wordt. De 116 was uiteraard ook perfect geweest, maar die eerste lag hier al getekend klaar van grote broer.


Het is niet zo goed te zien op de foto's, maar ik gebruikte 'Polar party turqouise' voor de rugpas, de binnenste staander en de mouwsplitjes. 


De meloenkleurige knoopjes van PiekeWieke maken het hemdje helemaal af. Meestal maak ik me er snel vanaf met kamsnaps maar met de juiste knoopjes zijn hemdjes toch net iets mooier...


Dat het maar snel lente wordt want in een hemdje poseren in het winterzonnetje, dat doen ook alleen bloggende moeders hun kinders aan ...


De polsboordjes zien er wel netjes uit vind ik. Al gebied de eerlijkheid mij om te zeggen dat dat niet van de eerste keer goed was. De boordjes bleken te smal te zijn. Foute boorden geknipt? Foute plooitjes gemaakt? Ik weet het u bij een volgende versie zeker te zeggen. Ik knipte de boorden opnieuw en maakte ze extra breed zodat ze wat losser zitten rond de pols zit. 

Patroon: Theo - Zonen09
Stof: 'From bearlin with love' en 'Polar party' van Soft Cactus (PiekeWieke)
Knopen: PiekeWieke

16 opmerkingen:

  1. Waw! Een mannenhemd vond ik al moeilijk maar zo'n kleine hemdjes lijken me nog meer prutsen.
    Prachtig hemd, die zal goed kunnen feesten

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dit is echt een toppertje!! En over bloggende moeders die hun kinderen wat aandoen, de mijn kunnen daar een boek overschrijven ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Zo schoon, die knoopjes passen perfect. Wat staat hij trouwens prachtig met die kleuren! Die kinderen van bloggende moeders moeten content zijn dat ze zo'n schoon gerief krijgen 😉

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Nog eens bedankt voor je knoopjes hé. Ze zijn er ook content mee hoor, die kinders van mij. Hoop dat dat zo nog een tijdje blijft duren...

      Verwijderen
  4. Ideaal stofje voor een jongenshemdje, het staat hem super! :)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Theo stelt nooit teleur. Hij staat er prachtig mee. Hopelijk komt de volgende versie wat sneller :-)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Omdat jij het zegt zal ik eens wat zomerstofjes gaan shoppen :-)

      Verwijderen
  6. ♥ - En verder een glimlach voor de daden van bloggende moeders (ik pleit schuldig), het overnemen van patronen die je al hebt (ik pleit schuldig), deadlinewerken (ik pleit schuldig)... en zo kan ik wel nog even doorgaan ;).
    Schoon gerief zeg!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Prachtig hemdje! En het past perfect! Mijn bijna-5-jarige (juni) draagt momenteel maatje 110 in de Theo, toch een groot verschil dan!
    Ik ben ook helemaal weg van je stofje en de knoopjes, goed gedaan!
    HAHA, ja juist, alleen bloggende moeders doen hun kinderen het aan om te poseren in het winterzonnetje:) Maar de foto's zijn dan ook veel mooier. Jij bewijst het nog maar eens.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Heel mooi hemd met perfecte polsboorden, dat mag je mij volgend naaiweekend eens leren!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Mooi stofje, mooi hemdje, prachtige zoon!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Heel mooi, dat hemdje. En zeker fleurig genoeg om ook in de lente te dragen.

    BeantwoordenVerwijderen