donderdag 11 februari 2016

x Ole x

In november maakte ik voor het eerst een Ole met rits. Die Ole is hier een grote hit: makkelijk te dragen (goed voor het kind) en met een mooie pasvorm (goed voor de mama).  Een tweede kon dan ook niet uitblijven.

Ik maakte de trui 1,5 cm langer, maar paste verder niets aan: een 128 smal met steekzakken.
Niet meer, niet minder.

Of misschien toch net iets meer.
Deze keer is de trui echt omkeerbaar. Ik prutste het 'stopje' van de rits en plaatste er een omkeerbare trekker op.
"Ging dat vlot?" hoor ik u denken.
Wel, niet bepaald.... Ik ben er bijna een uur mee zoet geweest. In de winkel lieten ze me zien dat je dat met een tangetje kon doen, maar dat hadden we hier net niet in huis.  Maar moeilijk gaat ook, en het is gelukt.
Punt is wel dat de rits niet zo vlot open en dicht gaat. Maar dat kan ook gewoon zijn omdat het een metalen rits is. Tips daaromtrent zijn zeker welkom :-)

Black X van Elvelyckan Design (lichte tricot) (Bellelien)
x
een superzachte zomerjogging (Stoffe&Koffe)
x
een wit x-je dat mijn buurvrouw voor me maakte
=
een schoontje :-) 


Ik maakte de foto's dit weekend in Center Parcs De Vossemeren in Lommel. 
's Avonds in ons huisje las ik 'Shoot' van Zilverblauw van voor naar achter en van achter naar voor. 

Een aanrader, dat boek! (Het park ook natuurlijk) 

Ik las het ook al bij andere bloggers: mooie foto's maken, das de uitdaging voor 2016 :-) 

Het evenwicht tussen voldoende belichting en scherpe beelden is er nog niet helemaal.  Ook het spanningsveld tussen het getreuzel van de moeder en het geduld van het kind is een moeilijke...  
Maar kom, we doen ons best :-) 

Patroon: Ole met Rits (Zonen09)
Stof: Black X - Elvelyckan Design (Bellelien) en zomerjogging (Stoffe&Koffe)
Rits: Veritas

34 opmerkingen:

  1. Prachtig exemplaar! Mag je fier op zijn! Er moeten toch omkeerbare deelbare ritsen zijn hé! Ik zoek mee!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. En moest je er plastieken vinden zou dat helemaal top zijn :-)

      Verwijderen
  2. prachtig! en ook heel mooie foto's. Hier ook het boek shoot in huis gehaald om mooiere foto's op de blog te krijgen, enig probleem ik naai meestal voor mezelf en kan moeilijk mijn man verplichten om het boek te lezen hé :p.
    Voorlopig ook moeilijk om mooi licht te vinden in deze donkere maanden maar we doen ons best en hopen zondag op fotoweer ;-).

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank u Delphine. Mijn man moet soms ook trekken, dat is dat 'van den automatic', maar dat lukt ook :-) Ik ben zo benieuwd naar je foto's zondag! Suzanne cardigan?

      Verwijderen
  3. Super tof detail, die ene X! Heel geslaagd en prachtige foto's.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Die laatste vind ik echt super knap, maar er zijn er nog! Stiekem vind ik de effen kant met x nog net iets knapper dan de andere kant :)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Heel mooie Ole en handig dat die omkeerbaar is ;-) Die witte X is tof gedaan, hoe doe je dat?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Die witte X is gemaakt met flockfolie, een vriendin heeft die gemaakt met haar cameo.

      Verwijderen
  6. Super leuk met die witte x. En leuke foto's!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Super leuk met die witte x. En leuke foto's!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Heel mooi! Eentje waarvan beide kanten even vaak gedragen zullen worden, hoop ik!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Mooie Ole met een geweldig stofje!! En die foto's zijn knap hoor!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. oh meer dan speelproof en wat een schoon foto's :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Dit is er eentje die niet vaak in de kast gaat hangen volgens mij!Top gedaan.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Zo eentje dat het langst op het wasrekje en op de 'te strijken' stapel ligt denk ik :-)

      Verwijderen
  12. Toffe trui! Geweldig dat je zoon hem aan beide kanten aankan!

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Knap Mieke! Komt precies recht uit de winkel!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Dit is echt een super mooie Ole! Ik maakte hem nog nooit met rits, precies om het omkeerbare ritsen probleem… Ik zoek ook mee!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Moet je zeker eens doen Joke! Mooie pasvorm van de Ole blijft behouden en je hebt toch een ritstrui!

      Verwijderen
  15. Wat een mooie versie Mieke! Ik maakte ook een Ole met rits voor mijn dochter en herinner me de zoektocht naar omkeerbare ritsen nog...
    Ik koos uiteindelijk voor een plastieken blokrits en verving de trekker door een metalen omkeerbaar exemplaar. Dat ging toen gelukkig wel vlot. Maar omkeerbare ritsen, het blijft een gat in de markt :-).

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Zit ik hier te bladeren in de nieuwe Maison Victor en kom ik daar een maaksel van Mieke Augustyns tegen. Zou dit DE Mieke Augustyns zijn ? En ja hoor, ik herken ze direct op haar blog die ik dan ook van achter naar voor helemaal las. En wat een schitterende dingen maakt die Mieke ! En wat een prachtige zonen heeft ze ! Ik had al eens gehoord over deze blog bij Els en Stan en hij is echt heel mooi. Mieke vraagt zich nu natuurlijk af wie die nieuwe bewonderaar is. Wel, lang geleden waren we eens samen op vakantie in de Lot, ik ben Goele de moeder van Marieke, Hanne en Liselot. Ik naai zelf ook veel kinderkleding voor mijn kleinkinderen. Je kan eens kijken op mimaneedsaholiday.blogspot.com. Ik blijf jou berichten in elk geval volgen.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Amai zeg, das verschieten. Van LMV en van een oude bekende die hier opduikt 😊 bedankt voor de complimentjes zeg, ik ga bij jou ook eens piepen 😊

      Verwijderen