maandag 18 april 2016

K-bas en mijn nieuwe tas

"De kurk is geleverd!" 

Ik sprong een halve meter in de lucht, en repte mij naar daar
En echt, zo mooi... 
Megarollen vol kurkleer. In verschillende kleuren, en gemaakt op verschillende ondergronden.
Uniek in Vlaanderen, en ver daarbuiten! 

Ik mocht meteen mijn voorkeur doorgeven, lucky mie ;-)  
Het werd de rode kurk met canvas ondergrond.

Voor het eerst maakte ik een tas uit 'De tas van Annelies': 
'Marie', een kleine handtas met een opvallende rits vooraan. 

Ik verwerkte een stevig (als in "onmogelijk te verwerken voor kledij") stukje jeans met een canvas ondergrond en een klein lapje katoen van Atelier Brunette.


K-bas laat niet enkel een gamma kurkleer op ons los. Je vindt er ook alles wat je nodig hebt om je eigen tas te maken: versteviging, blokritsen, holnieten en musketons ...


Ik vereenvoudigde de bovenklep van de tas wel een beetje. 
Anders kwamen er te veel naden bij elkaar. 


"Door de week" ben ik meestal met een grote tas op stap. 
Maar voor een uitstapje of een avondje uit is deze handtas perfect!


Voor het topstitchen gebruikte ik een dubbele bovendraad. Gewoon zoals je bij een tweelingnaad doet. Gecombineerd met een grotere steeklengte geeft dat wel een mooi effect. 


Patroon: Marie - De Tas van Annelies
Kurkleer en fournituren: K-bas
Foto's: K-bas

39 opmerkingen:

  1. Die rode kurk met jeans gecombineerd, echt een topper! Dank je Mieke!!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een super gave tas! Ik bestelde meteen op vrijdag!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank u :-) Dan zal je pakje vandaag of morgen wel aankomen denk ik. Benieuwd naar jouw creatie :-)

      Verwijderen
  3. Wauw! Heel mooi. Die kurk is echt wel de moeite. Ik wil dat toch ook eens proberen.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Schoon gerief, die mooi bij elkaar passende fournituren maken het echt af!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Mooie Marie!
    Ik heb een halve meter zwart kurkleer besteld, zooo benieuwd om het te voelen! :)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Merci :-) Het voelt een beetje aan als nepleer, maar dan veel zachter.

      Verwijderen
  6. Een perfecte Marie! Toffe combinatie van stoffen en chapeau dat jij durft topstitchen met een contrasterende kleur garen. Netjes gedaan!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Dat is een schoon modelletje! Misschien moet ik mij dat boek toch eens aanschaffen ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat een mooie tas is dit geworden. En dat rode kurkleer geeft de tas echt iets unieks. Geweldig!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Heel mooie combinatie Mieke! Ik ga toch ook eens een kijkje moeten nemen bij K- Bas want al die schoon sjakossen die ik zie passeren!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Zeker doen! Of je komt een naar Wuustwezel afgezakt hé, kan je alle kleurtjes keuren ;-)

      Verwijderen
  10. Jij bent echt wel een gelukzak hè!! Al zou geluk-tas hier ook niet misstaan want "zak" zou weinig eerbiedig zijn voor jouw unieke creatie!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Ik kocht het boek nog niet, maar door jouw tasje ga ik zeer waarschijlijk overstag, ik voel het... :-)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. En je gaat er prachtige dingen mee maken, ik voel het :-)

      Verwijderen
  12. It's so cute.Love your fabric combo.

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Wauw! Prachtig. Mooie kleuren, mooie stoffen. Ik zou hem kopen.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Oh, jij ook al. Maar ik ga hem toch voor mezelf houden ;-)

      Verwijderen
  14. Wat een super mooie tas, Mieke! De tip van het topstichen met dubbele draad onthoud ik. Dat komt ongetwijfeld nog eens van pas.

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Vraagje, kan je dit kruk keren als je patroon met een keergat werkt? :) het lijkt wat stug, maar ik hoop dus van wel...

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Oei, sorry voor de vertraging, was in 'in-de-italiaanse-zon-modus'. Als je het keergat iets groter laat dat gewoonlijk moet het wel lukken. Bij mij was het niet nodig want die flap die ik maakte in kurk bleef aan de rechte zijde open.

      Verwijderen
  16. Zou je ook de volledige tas in kurk kunnen maken denk je?

    BeantwoordenVerwijderen