woensdag 4 mei 2016

Eentje voor de zomer, twee voor de winter

Het is al weer even geleden dat jullie hier 'babynaaisels' zagen.
Wel, vandaag presenteer ik jullie 3 babyjasjes. 
Het ene al wat recenter dan het andere...

Ergens in september ging ik aan de slag met het alomgekende 'babyjasje' uit Zo geknipt 1.  
De stofjes liggen ook een beetje voor de hand. Ik zocht al zo vaak naar een goed excuus om deze katoentjes van Michaël Miller te kopen. Een invasie van geboortekaartjes deze zomer trok me over de streep. 
Een 'schapenvachtje', rode paspel en rode kamsnaps, en de rest spreekt voor zich...





Enkele weken geleden ging ik opnieuw met het patroon aan de slag, zij het in de herwerkte versie 'one to hug'

Ik koos voor de basisversie met gedeelde kap en combineerde een vrolijke tricot met een lichte maar super zachte joggingstof.

De mouwen werkte ik af met een boordje uit de binnenstof. Aanvankelijk maakte ik een omslag maar dat was werkelijk geen zicht. De beide stofjes rekken nogal sterk mee en het geheel 'flubberde' te veel naar mijn mening.




En nu fantaseer ik alweer over winterse exemplaren voor de zomerbaby's die op komst zijn :-) 

Patroon: One to hug (van Mind the Whale)
Stof winterversie: katoen Michaël Miller (Cas&nina) - teddystof (Petite Couture)
Stof zomerversie: tricot Elvelyckan Design (PiekeWieke) en lichte jogging (MonDepot)

6 opmerkingen:

  1. Oh leuk. Er is geen beter cadeau voor verse ouders, vind ik.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Leuke jasjes! Ik moet toch echt eens aan Zo geknipt 1 zien te komen;)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Of je koopt het One to hug - patroon hé, heb de link er even bijgezet.

      Verwijderen
  3. Zo schattig! Prachtige cadeautjes! En die 2 Michael Miller stofkes blijven scoren! ❤

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Helemaal verliefd op het laatste jasje. Zo'n prachtig stofje. Topcadeautjes hoor.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Super mooie jasjes, echt waar. Vooral fan van de tricot versie :-)

    BeantwoordenVerwijderen