dinsdag 10 mei 2016

Vleesetende billie's

Sinds hij op school leerde over dino's is Lander helemaal verkocht. Vleeseters, planteneters, hij haalt er ze allemaal uit. En met zijn grote broer discussieert hij volop over 'hoe de dino's gestorven zijn'. Was het eten op? Werd het te warm? Werden ze omvergeblazen door een meteoriet?

Toen ik enkele weken geleden virtueel door haar stofjes snuffelde, stond mijn jongste mee te kijken. En je kan het al raden. Ze had een dinostofje in de aanbieding... Er was geen ontkomen aan, hij moest en zou dat hebben. Met lichte aarzeling gaf ik het kind zijn zin.

"Als ik 5 jaar wordt en ik jarig ben in de klas wil ik daar een T-shirt van hé mama". Meermaals werd ik hieraan herinnerd door zoonlief. Het buurjongetje kon niet helemaal volgen toen Lander in de auto begon te stoeffen "Wij hebbben dinostof gekregen van mama". En ook zijn juf en vriendjes zullen het geweten hebben. Kortom, de verwachtingen waren hooggespannen.

Zaterdag was het dan eindelijk zo ver. Ik ging er aan beginnen. Eerst dacht ik er nog een hemdje van te maken maar zijn instructies zaten nog vers in mijn geheugen: "zo véél mogelijk vleesters hé mama". Ze moesten allemaal heel blijven, zo veel was duidelijk.

En zo komt het dat ik mijn eerste heel eenvoudige T-shirt voor mijn eigen kinders maakte. Ja, u leest dat goed. Mijn eerste T-shirt... Ik vond het op één of andere manier nooit de moeite om dat zelf te maken "te weinig eer van mijn werk", of zoiets.

Ik ging aan de slag met Billie van Zonen09. Omdat ik graag een losse T-shirt wou maken maakte ik een 116 die ik nog een beetje verlengde.

Het kind was door het dolle heen! Geen ingewikkelde naaisels voor hem. Een leuke print en wat boordjes, meer hoeft het voor hem niet te zijn :-)


 




Voordeel van een T-shirt: je hebt er niet veel stof voor nodig. Ik had dan ook meer dan genoeg over om Seppe te voorzien van een vleesetende Billie.

Ik maakte voor Seppe maat 128 (ook een beetje verlengd) en werkte de stof af met gestreepte boordstof. Meteen een heel ander effect en op het lijf geschreven van mijn stoere bijna-zeven-jarige zoon...

Ik maak de boordjes meestal wat losser dan voorgeschreven. Ik hou er niet zo van dat die spannen. De volgende keer maak ik de halsboord toch een ietsiepietsie kleiner.






 


Die jongste spruit had helemaal gelijk, perfecte stofje voor mijn stoere zonen...
Gelukkige verjaardag, lieve Lander.

17 opmerkingen:

  1. Scoren he die dino's! Ik vind ze allebei leuk, mat een lichte voorkeur voor de streepjesboordjes ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Die kids van ons weten wat ze willen! ;-) Gelukkige verjaardag aan Lander!!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Prachtige vleesetende Billie's heb je gemaakt!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Gelukkig heb je het hem toegegeven, het staat hem goed en hij ziet er heel gelukkig uit!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat een knappe zoontjes heb je toch!! Hij heeft gelijk hoor, die vleeseters zijn stoer en hij staat er super mee. X

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Geweldige keuze van jouw zoontje.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Amaai, die zal fier naar school gegaan zijn en de vriendjes ongetwijfeld jaloers ;-)! Ik maakte nog nooit t-shirts voor mijn meisjes om dezelfde reden maar ik moet zeggen dat je er heel veel eer van haalt. Ze zijn nl. prachtig! Moet ik mij dan ook maar eens aan wagen!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Proficiat Lander! Heel toffe T-shirts! Mijn zoon(tje) de dino fanaat wordt ook weldra vijf en kijkt er al helemaal naar uit!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Cute, echt geweldig.. Dit is een toppertje dus vr hém!
    híer is onze kerel ook dol op die grote beesten!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Heel geslaagd! Ik maakte met hetzelfde stofje ook 2 t-shirts voor mijn 2 zoontjes, ook n.a.v. het dinothema in de klas :) De ene werkte ik ook af met felgroene boorden, de andere met okerkleurige boorden.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Dat is zeker de moeite een T-shirt maken. De jongens staan er mooi mee.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Zij die nog steeds geloven dat dino's uitgestorven zijn, slaan de bal echt wel mis. Jouw jongens tonen dat dino's alive en vooral kicking zijn!
    Hoera voor de shirts en voor de jarige!

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Schaterlach voor die "zoveel mogelijk vleeseters", ik zou niet weten waar te beginnen. Gelukkig sta jij een trap hoger in de dino-rang-orde ;).
    Schoon vrouw, meer moet dat écht niet zijn!

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Klinkt als twee druppels naar mijn zoon :) ik maakte voor hem uit deze stof een pyama, en die ziet de kast nooit! Hij zou hem zelfs uit de wasmand plukken. Onze zoontjes zouden nogal kunnen discutieren over dino's :)) de mijne is er rotvast van overteugd dat er overal in de grond dinobotten zitten.

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Heel mooi! Misschien ben je nu vertrokken voor een stapeltje bandwerk ;-) Ik vind t-shirts maken juist heel fijn, snel klaar en ze worden veel gedragen, zelfs de bijna 13-jarige vindt het nog cool om zelfgemaakte shirts te dragen :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Dino's en kleuters, het is iets speciaals. Enkele jaren geleden voorzag ik een halve kleuterklas van dinotruien. Zo grappig, stoefen met stof!

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Wat geweldig leuk als ze een idee in hun hoofd hebben (ik zou wel eens een vlieg willen zijn in hun discussies :-) ). En voor mama nog leuker als je dan aan de verwachtingen kan voldoen! Tof gedaan!

    BeantwoordenVerwijderen