zondag 19 juni 2016

Haaien en bloemetjes

We naaiden opnieuw enkele Billies bij elkaar. En net als hier, zijn ze van het vleesetende soort :-)

Voor het eerst ging ik aan de slag met tricot van Finch Fabrics. Koudwatervrees voor paneelstoffen was tot nu toe mijn excuus om hun mooie stoffen te negeren. 
"Hoe weet je nu hoeveel je juist nodig hebt? En hoe begin je dan te knippen? En wat met de draadrichting?  Kan ik die dan echt negeren?"

Ik speelde op safe en bestelde zeker genoeg. En maar goed ook. Want met mijn eerste T-shirt ging het goed fout... Maatje 86 met enveloppenhals, dat was geen succes. Het kwam niet goed met de boordjes en de mouwen. De versie met ronde hals daarentegen. Dat werkte beter :-)


Seppe showt hier met veel plezier mijn eerste Billie-polo.

Voor de eerste keer vind ik het aardig gelukt. Al moet het boordje de volgende keer echt wel beter. Misschien dat een boordje uit de stof stof netter valt?


Om al dat mannelijk geweld te compenseren naaide ik een Lila jumpsuit, maat 86. Een schattige tricot van Lillestoff, een blijvertje als je het mij vraagt.


Je had natuurlijk al wel begrepen dat deze outfits niet voor mijn huishouden bestemd zijn :-) Gezinsuitbreiding staat hier niet op de planning ;-)

Mijn collega vroeg me of ik iets wou naaien voor de tweeling van haar zus, en haar jongste zoontje. Want zo'n dikke vrienden in hetzelfde shirt, dat zou toch leuk zijn.
Zij koos de stofjes uit, ik ging ermee aan de slag.

Smelten jullie mee weg?

Die kleine schat kan deze gevaarlijke haaien helemaal de baas en showt ook al als een pro :-)

Het kleedje is nog wat 'op de groei', maar dat kan maar mama en tante niet deren. Wat een dotje...

En ongetwijfeld de mooiste... 


Patroon T-shirts: Billie - Zonen09
Patroon jurkje: Lila Dress - Compagnie M
Stof: Stof op zolder

12 opmerkingen:

  1. Mooi!! Ik vind die paneelstofjes ook heel mooi, maar heb ze nog niet durven kopen :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Heel leuk. Ik zie niets mis met dat boordje. Alvast beter dan mijn eerste poging ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Geweldig mooi! Schattig dat ze beiden dezelfde hebben.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Tof zeg! En zo leuk dat die haaien precies op dat kleinste maatje passen <3

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ik ben wèg van die haaien tshirtjes, zo schoon zeg!
    Wat een dotjes zijn me dat ♥

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Waw, die haaienshirts doen mij zin krijgen om dat gewoon schaamteloos na te doen voor Ernestje. Maar ik heb hier eerst nog héél veel andere lapjes tricot liggen die Billiekes voor hem moeten worden :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Alle 3 om ter leukst! Superzachte stof hè, die Finch Fabrics. Ik maakte een haaientheo met de paneelstof. Zalig stofje.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat een mooie shirtjes. Staat de kindjes echt geweldig. :)

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Zalig mooi stofje he!! Ik werkte met de andere kleur ;)

    Toffe versies!!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Prachtig mooi! Jouw Billie-polo ziet er geweldig goed gelukt uit! Hele mooie shirtje én kleedje, stuk voor stuk.

    BeantwoordenVerwijderen