donderdag 30 juni 2016

Jip en Noa

Gisteren was het feest bij Lander in de Jip en Jannekesklas: Juf Leen nam na 35 jaar afscheid van haar eigen klasje.  Een topjuf die echt kan toveren en die dit jaar geflankeerd werd door Juf Zana, ook al zo'n gouden juf!

De jonge dames en heren ontvingen een chique uitnodiging. Dresscode: zwart-wit, net als hun 2 helden.

Bij gebrek aan een zwarte of witte broek dook ik in mijn stoffenkast.
Ik heb weinig katoentjes in huis maar vond nog wel een lap zwarte linnen stof en een klein stukje katoen met ruitjes (een restje van deze tas): perfect om te verwerken tot een Noa-pants van Compagnie-M.
Om het wat speelser te maken mocht ook een gekleurde paspel niet ontbreken. Artistieke vrijheid, of zoiets.

Een enthousiaste en ijverige mama-met-cameo maakte t-shirtjes voor de kindjes. Ik vind ze super leuk geworden.

Op basis van de maattabel kwam ik uit op een 104, wat ook de confectiemaat voor Landers broeken. 

Meestal laat ik mijn zonen even passen voor ik mijn naaisels afwerk, maar deze keer was het wel heel last minute. Mijn model lag al lag te slapen en de volgende ochtend moest het kind wel in die broek naar school.  Ik vergeleek ze nog snel met enkele andere broekjes en besloot het er maar op te wagen. 

Het zaakje werd afgewerkt en de volgende ochtend bleek de broek perfect te passen. 


Aanvankelijk wilde ik de paspel verwerken in de zijnaden van de broek. 

Ik puzzelde wat met het geblokte katoentje om de print mooi te laten uitkomen en stikte zoals voorgeschreven de flap vast. Ik had er echter geen rekening mee gehouden dat je zo het effect van de flappen helemaal wegneemt...

De gele paspel moest het zaakje oplossen. Ik stikte deze vast tussen de klep en het zakdeel. Ik kon natuurlijk ook de hele zak losprullen maar ik veroorloofde me een binnenweggetje :-)

En omdat ik toch al zwart en geel gebruikte werkte ik de broek af met rode sterretjes. 


Landers tattoo met onze driekleur is bijna weg (neeeeeeeeeeeeeeeeeee, er niet afdoen mama....) en zo kan hij verder supporteren in stijl! Het broekje zit al de wasmachine en morgenavond kan hij het opnieuw aandoen. 

EINDELIJK mogen ze nog een keertje opblijven voor de match, als dat geen goede start van de vakantie is :-)


Hoewel het weer niet mee zit en mijn verlof nog ver af is ben ik altijd blij wanneer het juli is. Alles verloopt dan plots rustiger, we zitten vaker buiten, doen wat uitstapjes, ... 

Wees dus niet ongerust als het hier wat langer stil blijft, ga er dan maar vanuit dat ik aan het relaxen ben ;-)
Prettige vakantie !
x Mieke x

Patroon: Noa Pants - Compagnie M
Stof: Linnen (De Naaiboetiek) en katoen Art Gallery (PiekeWieke)

3 opmerkingen:

  1. Toffe outfit!Sommige juffen zijn hun gewicht in goud waard,hé!Geniet van de vakantie al dan met zelf ook vrij te hebben ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Kei mooi! Mijn eerste Noa is ook geknipt, na de jouwe heb ik er nog meer zin in gekregen. En hoera voor artistieke vrijheid, dat maakt het helemaal af!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een leuke Noa-versie. Ik ben ook grote fan van het T-shirt.
    Ik ben nog een Cameo-leek, maar probeer intussen mijn eerste projectjes uit. Jip en Janneke komen mee op mijn Cameo to-do :-).

    BeantwoordenVerwijderen