donderdag 22 september 2016

Sew challenge

Marjolein daagde me uit!
Ik begin opnieuw.

Davina daagde ons uit om allemaal even uit onze comfort zone te stappen en aan de slag te gaan met 3 criteria die we kregen van een blogvriendinnetje.

"Selfish sewing" "Een beetje bling" en "Party!"
Deze criteria werden mij toebedeeld.

Een hele uitdaging! Want wie dat hier een beetje volgt weet dat ik haast altijd voor mijn kids naai en dat ik 'bling-gewijze' nooit verder raakte dan een Julia-sweater uit glittertricot...

Een chic feestkleedje voor mezelf, zou dat iets kunnen worden?
In theorie wel, maar de #sewwhatyouwear aanpak die zij onlangs lanceerde in gedachten, werd dit plan al snel opgeborgen. Een mooi kleedje om gewoon in de kast te laten hangen, das een beetje jammer.

Een tasje voor jezelf naaien, dat valt ook onder selfish sewing, niet?!
En als ik er nu een eentje van maak op te dragen op feestjes? Een clutch misschien?
Eentje dat past bij eender welke outfit. Want meestal verander ik de dag zelf nog van kledij en heb ik geen enkel tasje dat erbij past. Zwart leek me daarbij ideaal.

Het kurkleer en alle fournituren kocht ik bij K-bas.
Het patroon kennen jullie wellicht allemaal: Juliette uit Mijn Tas.


Als voering gebruikte ik een super zacht katoentje van Echino. Een restje uit dit project.
Het binnentasje verstevigde ik met H630.

Om het "handmade-karakter" te benadrukken vliegen de volgens ondersteboven.

De  zwarte nepleren paspel in de voorflap maakt dit echter meer dan goed (en verklaart waarom ik de voorflap niet opnieuw maakte...)


En ook het derde criterium "een beetje bling" mocht uiteraard niet ontbreken.


Benieuwd naar wat de andere dames deze week naaiden?
Neem dan zeker eens een kijkje op deze blogs:

15 opmerkingen:

  1. Heel leuk en vrij geïnterpreteerd. Zo'n tasje dat overal bij past heeft iedereen nodig! :)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Schoontje, ik hou helemaal van de binnenkant! Tassen heeft een vrouw toch nooit genoeg hé.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Super goed bedacht en uitgevoerd! Het is een heel mooi exemplaartje geworden!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Stijlvol zeg... Ik ben helemaal pro ;-)! En nu je het zegt... dat verkeerd staan van de print... Ik heb de stofjes van de tas van mijn SewChallenge verschillende keren moeten lostornen eer de print juist stond.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ik ben zooooo hard fan! Liefde in het kwadraat en al!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. wauw, merciekes nu weet ik wat maken als cadeau voor de verjaardag van de meter van mijn zoon.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Leuk gedaan en ook heel mooi zo dat kurkleee

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Leuk gedaan en ook heel mooi zo dat kurkleee

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Heel knap gedaan; daar zul je veel plezier van hebben!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Heel mooie combinatie. Die vogeltjes zijn prachtig!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Oh, schitterend mooi! Alles eraan, de vogels (overkop of niet), het kurkleer, het hengsel, … helemaal af!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Heel mooi! Dat zwarte kurkleer is zo chique, met andere woorden ik wil er zo ook eentje!!!

    BeantwoordenVerwijderen