zondag 23 oktober 2016

Zonen09 in 't kwadraat

Vorig weekend trok ik er met 13 andere dames op uit om een weekendje te naaien, babbelen, lachen, eten zonder te moeten koken of afwassen, ...  Ik heb er echt geweldig van genoten (en wil eigenlijk al terug

Ik bleef op gekend terrein zodat ik me volledig kon toeleggen op het kletsen tussendoor :-)
Geen ingewikkelde naaisels voor mij, ik haalde de Ole, mijn favoriete patroon, nog eens boven. 

Een tijd geleden koos mijn jongste spruit in de stoffenwinkel een tricot met ruimte-achtige toestanden uit. Ik zag er niet veel in, maar kom, ik had hem beloofd dat hij een stofje mocht kiezen, en belofte...

De zomer ging voorbij en ik maakte heel wat shirts, maar het ruimtestofje, dat bleef in de kast. Tot ik vorige week merkte dat het van kleur eigenlijk wel mooi past bij een stofje van Zonen09.  


In mijn ogen is de streepjeskant de goede kant. Daar voorzag ik ook steekzakjes.

Mijn jongste denkt daar natuurlijk anders over.
En meneertje mag natuurlijk zelf kiezen want de vest is perfect omkeerbaar.

Een bloktandrits, een omkeerbare trekker en ritsstoppertjes, meer heb je niet nodig om de rits omkeerbaar te maken. Mieke bracht deze mee op naaiweekend en samen stortten we ons op 'operatie rits'. Het is een beetje prullen, maar met een scherp mesje en wat geduld lukt het vrij goed. Eerst prul je de plastieken stoppers bovenaan los. Vervolgens haal je de trekker er af en plaats je een omkeerbare trekker. Ik maakte de rits ook meteen korter door enkele tandjes te verwijderen bovenaan. Om de rits terug te blokkeren gebruikten we kleine ritsstoppertjes.
De rits gaat aan beide kanten super vlot open en dicht, veel beter dan de omkeerbare Ole van Seppe, die ik maakte met een metalen rits.


Dat Lander er blij mee is konden jullie zelf ook al wel zien vermoed ik :-)


Patroon: Ole - Zonen09 - maat 128S
Stof: Jersey ribbed petrol - Zonen09 en tricot P&10tje
Rits en fournituren: K-bas

5 opmerkingen:

  1. Mooie Ole! Ik kan me goed voorstellen dat je zoontje daar heel tevreden mee was!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. ♥ voor die laatste foto - en voor het weekend #heimwee, het ritsverhaal #schaterlach en het mooie maaksel!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Geweldig! Ik wist niet van het bestaan af van 'ritsstoppertjes'. Benieuwd hoe je dat dan monteert. Ik vind een rits korter maken niet zo eenvoudig. Teveel geprul. Het lukt me ook niet om dat mooi te doen.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. En een tevreden zoon, da's het belangrijkste! Het is een pracht van een Ole, maar ik kies ook de streepjeskant :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Super Ole's! Volgende keer een bomber kraag? ;-)

    BeantwoordenVerwijderen