donderdag 5 januari 2017

Een ruiten hemd

Zijn jullie ook helemaal klaar voor 2017?
Ik alvast wel!

De laatste maanden van 2016 gingen hier niet zo vlot.
Wat wintermoeheid en andere perikelen, jullie kennen dat vast wel.
De kerstvakantie kwam net op tijd, bracht rust en verandering.

Op kerstdag verdeelde ik mijn tijd netjes tussen gezelschapspelletjes spelen en een hemdje naaien. Zalig...

De Theo voor manlief zat nog vers in mijn geheugen waardoor het hemdje voor mijn oudste kapoen verbazendsnel in elkaar zat.


De stof "Window Dressing (Cloud9)" kocht ik bij Bellelien. Het is werkelijk een droom om te verwerken: een stevige katoen, ideaal voor 'overhemden' zoals dat van Seppe.
De knopen kocht ik in de plaatselijke stoffenwinkel.

Bij het hemd voor manlief sukkelde ik met de mouwboorden, deze keer ging het beter. Al twijfel ik een beetje of de plooitjes aan de juiste kant zitten. De stof ziet er aan beide kanten namelijk hetzelfde uit wat lastig is wanneer je net als ik heel zuinig bent in het aanbrengen van markeringen...

Ik maakte een 134 smal. Ik heb nog even overwogen om er een hemdje met korte mouwen van te maken, maar ben zo blij dat het een winterhemdje werd. 


Rest me alleen nog jullie een super 2017 te wensen!

Een jaar vol vriendschap, liefde, een goede gezonheid en héél veel plezier!

x Mieke x


6 opmerkingen:

  1. Proper werkje! De kleuren, en combinatie, is prachtig!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Prachtig gerief! En of die plooien nu wel of niet aan de juiste kant zitten, daar Let toch niemand op

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Heel mooi. Ik ben ook fan van de theo maar zeker van deze versie. Knap hoor!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Heel mooi!! Ik wil al een tijdje een borstzakje schuin leggen, maar had nog niet het juiste stofje gevonden om dat te doen. Echt leuk!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Heel mooi! Mijn jongens willen geen hemdjes meer dragen, daar heb ik toch wel wat spijt van als ik zo'n mooie versie zie :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Oh wat een geweldig winter hemdje, Inderdaad! Helemaal perfect, en aan de mouwen zie ik ook helemaal niks mis!

    BeantwoordenVerwijderen