zondag 12 februari 2017

Patroontest: Cicero Sofilantjes

Wanneer Sofilantjes een nieuw patroon lanceert zijn we er als de kippen bij om het uit te testen. Unisex naaipatronen, me like :-)
Ook deze winter komt ze met een tof patroon op de proppen: de cicero-vest.

Ik testte de eenvoudige versie.
Eenvoudig, maar net daardoor heel mooi...


Het patroon is ontworpen voor dikkere stretch stoffen: jogging, sweater, ... Zo hebben we er een hele reeks in de stoffenkast liggen :-) De sweaterstof met rode raceauto's kocht ik in oktober in de Stoffenstraat. We waren in de buurt op naaiweekend en kwamen nog wat stof tekort, ahum ....


De kleur zou ik omschrijven als kersenrood. Al komt Ferrarirood ook goed in de buurt! 

Mijn jongste spruit mocht de auto van grote broer even lenen. De foto's werden grondig door laatstgenoemde geïnspecteerd om te concluderen dat kleine broer er voorzichtig mee was geweest ;-)



Een vestje met zakken die verstopt zitten in de "zijnaad" en een kraag. Lekker sportief!
De zijnaad werd trouwens naar voor verlegd. Zo komen de zijzakken op de perfecte plaats.


De cicero-vest zal hier nog vaak gemaakt worden denk ik. Het zit snel in elkaar, je hebt er geen grote massa stof voor nodig (geen voering voorzien)  en ze zien er gewoon super leuk uit!
Het patroon heeft ook een versie met versneden voorpand en een optie met kap.


Rep je vandaag nog naar de Sofilantjes-webshop en geniet nog tot middernacht van de lanceringsprijs van € 6,05 (BTW incl.)!
Benieuwd naar meer cicero's? Wordt lid van de Sofilantjes-groep op Facebook!

Deze foto's deel ik ook nog graag met jullie.
Recht na school, vestje net klaar, laatste streepje zon, favoriete speelgoed....



Cicero Jacket Sofilantjes (patroontest)
Maat 116 (geen aanpassingen)
Stof: Stoffenstraat 
Rits: K-bas

13 opmerkingen:

  1. Echt leuk! Zo lief dat hij de auto mocht lenen

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Heel mooi! Één van mijn favoriete versies 😉.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Mooi hoor. Die eenvoud maakt het juist przchtig!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Mooi! Een van de mooiere versies die ik al zag passeren.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Heel tof!! Ik heb het patroon ook aangeschaft en denk ook met een eenvoudige versie te beginnen :)

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Zijn knap vestje scoort zeker even goed als de rode Ferrari!! Daar zullen nog wel kandidaten voor te vinden zijn bij jou thuis.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. deze versie vind ik zo tof, daar zou ik hier ook mee scoren. Leuk gedaan!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Heel mooi! Dat rood past heel goed bij zijn blonde haren!

    BeantwoordenVerwijderen