donderdag 27 april 2017

Die kraag toch...

Je hebt zo van die stofjes waarvan je weet dat je kids ze geweldig zullen vinden.
Tegen beter weten in (niet omwille van de stof, maar die stoffenkast....) laat je ze aan je koters zien en hopla, voor je het weet zitten ze in je brievenbus.

Een sweater komt altijd van pas, zo denk ik dan :-)


Mijn opzet: 2 x Omni Tempore van Sofilantjes in mijn favoriete uitvoering, met kraag.
Eentje voor mijn jongste, eentje voor een vriendje van 9 maanden oud.


Het (voorlopige) resultaat: een trui met gefantaseerde V-hals voor zoonlief :-)

Ik had net te weinig stof om twee versies met kraag te maken. Ik offerde die van Lander op, en maakte een V-hals.


De mouwen zijn nog veel te lang...

Perfect voor volgende winter zullen we zeggen.
Want hoewel sweaters ECHT ALTIJD van pas komen wordt de stapel van de jongste nu wel heel hoog.


Zoals verwacht was het kind was hééééééél content en mocht de trui mocht meteen mee op uitstap naar zee.




En de versie voor het vriendje?

Wel, die bleek te nipt te zijn. De stof is nogal stevig en door de overlappende kraag bleef er te weinig rek over in de halsopening. Alles behalve handig voor kleine kids dus... De lieverd krijgt nog wel een nieuwe outfit hoor, ook met een V-tje of zo :-)


Patroon: Omni Tempore - Sofilantjes
Stof: Space Boy - Den Depot

2 opmerkingen:

  1. Super mooi! Mijn jongens zijn geen fan van kragen aan truien, ik vind het zonder ook erg leuk! Toffe V-hals, trouwens!

    BeantwoordenVerwijderen