zondag 28 mei 2017

Happy Sofilantjes

Ik ging even grasduinen in mijn virtuele archief en zag dat ik jullie doorheen die 3 jaar al 15 Sofilantjes toonde. Niet mis hé! Zodra er een jongenspatroon in aantocht is zet ik me schrap en sta ik op de eerste rij om te testen. Meestal maak ik dan meteen een hele reeks van hetzelfde patroon. Lekker gemakkelijk en zo raken de kleerkasten snel gevuld.

Deze week bestaat Sofilantjes 3 jaar!
Deborah van Cas&Nina organiseerde daarom een heuse Sofilantje-marathon bij haar thuis.  Ga maar eens kijken op haar blog, de foto's spreken voor zich :-)

Ik kon er jammer genoeg niet bij zijn, maar laat jullie vandaag graag mijn (voorlopig) laatste Sofilantjes-creatie zien.



Zoals jullie eerder deze maand al konden zien brak mijn oudste zoon onlangs zijn hand. Sweaters aandoen bleek onmogelijk dus werd het Cicero-patroon boven gehaald. De rechtermouw maakte ik wat breder en ik voerde het voor- en achterpand.

Tot zo ver de "normale aanpassingen" :-)

Tijdens een bezoekje aan De Stoffenmadam kocht ik deze prachtige structuurtricot om er een polo mee te maken. Ik denk dat ik 70 cm kocht.

Nu kreeg ik het in mijn hoofd om er een vest van te maken, eentje met kap dan nog.
Ik kan u zeggen dat het nipt was :-)
Zo nipt, dat ik een extra naad moest maken in de mouw.  Door de structuur in de stof valt het eigenlijk niet op.
Ook voor de kap kwam ik net te kort. Daarom maakte ik het voorste stuk met blauwe tricot. Dat zie je natuurlijk wel, maar ik  kreeg er toch nog geen rare opmerkingen over :-).
Eigenlijk vind ik het ook wel super zo. Ik kocht maar een beetje stof en verwerkte meteen een grote lap blauwe uni tricot. Sebiet is mijn stoffenkast nog leeg ;-)




2 weken gips werden uiteindelijk 4 weken gips. Sinds woensdag is hij er vanaf en kan hij weer alles mee doen, een opluchting, echt waar. 
En net op tijd voor zijn eerste communie die we gisteren vierden. Die foto's hebben jullie uiteraard nog te goed :-) 

Vraag je je af waar Seppe zo mee in de weer was? Een mini-vliegje :-)
En kijk vooral nog eens naar die mooie stof, ben er zelf helemaal weg van...

Lieve Anne, proficiat met de 3de verjaardag van Sofilantjes, ik kijk uit naar je volgende patronen! 

5 opmerkingen:

  1. Ik vind dat blauwe kapdetail net mooi! En gelukkig zeg, dat de gips net op tijd plaats maakte voor de communie-outfit!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Heel schoon! Ik ben het eens met Eva, dat blauwe in de kap geeft het extra punten ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wel, te weinig stof hebben kan tot verrassend mooie creaties leiden! Heel tof gedaan.

    BeantwoordenVerwijderen