maandag 10 juli 2017

Eerste Communie 2017, deel 3

Meer dan 6 weken na datum ...
Het vijgen-na-pasen gehaalte is dan ook ontzettend hoog maar dit tasje verdiend echt wel een plaatsje op mijn virtuele stek :-)

Meestal ben ik van het "prop-vanalles-in-je-mega-grote-tas-type" maar voor zijn eerste communie mocht het toch wat deftiger zijn. Een clutch'ke leek me wel gepast. Wel eentje met een ketting aan. Ik zag mezelf op de bijhorende receptie al rondlopen met die clutch in mijn ene hand, communiekaartjes in mijn andere, en wat dan met dat glaasje cava?

Over het patroon moest ik niet lang nadenken. K-bas lanceerde haar Joy op het perfecte moment! De communiekaartjes kaartjes waren juist klaar en bleken net te passen in de exemplaren die ik ten huis K-bas kon bewonderen.

Ik hoor het haar nog zeggen "Gewoon een ritsvakje, wat stroken en een stukje aan de zijkant, eigenlijk super simpel". Het is inderdaad niet moeilijk om te maken, maar hoe je zoiets kan bedenken, dat vind ik echt straf.

Ik koos resoluut voor het donderblauwe kunstleer. Het ziet er super chic uit en verwerkt heel gemakkelijk. Ook de fournituren kocht ik bij K-bas.

Als voering gebruikte ik een restje van katoen van het hemdje van mijn communicant.


Ik gebruikte style-vile als versteviging omdat ik er nog een stukje van in huis had. Aan de naden wordt de clutch hierdoor wel wat dikker. De volgende keer ga ik zeker eens aan de slag met Fast-2-Fuse.

Het strikje dat Mieke verwerkte in een van haar eerste versies vond ik zo mooi.  Net als bij dit tasje opteerde ik voor toon-op-toon. Zo past het bij vele outfits.

Patroon: Joy (K-bas)
Kunstleer en fournituren: K-bas
Voering: Cloud 9 (De Stoffenkamer)

7 opmerkingen:

  1. Schitterend! Dit naaitalent ontbreekt me. Ik kan geen tassen naaien.
    Wauw!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik heb helemaal hetzelfde als Griet, en toch kwijl ik telkens ik mooie tassen voorbij zie komen. Deze zou ik zo kopen!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Oh Mieke, wat mooi zeg!
    -ik zit gewoon te glimlachen met uw vooruitziende blik, stel u voor, geen glazeke cava zeg #schaterlach-

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Waw! Supermooi!
    Het talent - en de goesting - om tassen te naaien ontbreekt me volledig, echt chapeau dus dat je dit zelf maakte.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Pracht-tig. De mijne staat nog steeds niet in mekaar, je doet me weer wat meer goesting krijgen om eraan te beginnen!

    BeantwoordenVerwijderen