zaterdag 12 augustus 2017

Klant is koning

Een hele tijd geleden deed ik met mijn de jongens op weg van de zwemles naar de turnles een tussenstop in de lokale stoffenwinkel. Terwijl ik wat naaigaren uitzocht renden mijn actievelingen naar de speelhoek. 
Die speelhoek hebben ze daar zeer strategisch ingepland, te midden van de kinderstoffen. 
Het vervolg stond in de sterren geschreven.... 
De jongens en ik kwamen net op tijd aan in de turnles met een klosje naaigaren en een lap tricot met motorcrossers. Een sweater zagen ze wel zitten, ik vond een T-shirt meer dan genoeg :-)

Ik stelde het wat uit. Er lonkten namelijk nog zo veel andere stofjes vanuit mijn stoffenkast. Maar mijn zonen, die waren hun stofje niet vergeten. En wederom hadden ze gelijk. Eens verwerkt vind ik ze best wel leuk. 

De jongste is 6 jaar en kreeg Billie maat 128. Ik verlengde het shirt wel enkele centimeters, maar verder past het perfect. De V-hals werkte ik af met een boordje uit de stof zelf. De zoom kreeg een siersteek.


Ook de oudste kreeg een shirt met V-hals. Deze keer afgewerkt met grijze boordstof. Ik maakte een Billie maat 140, maar versmalde die wel serieus in de taille. Zoonlief is een "valse smalle". Breed geschouderd, met heel smalle taille. Confectie T-shirts vallen daarom vaak wat vreemd.


We namen deze foto's eerder deze zomer in Valkenburg. We kampeerden er enkele dagen in de buurt. Mooi weer, happy kids, leuke camping, perfecte start van de zomer...


Stof T-shirts: P&10tje
Patroon: Billie - Zonen09

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen