zondag 20 augustus 2017

Nore dress: de testjurk

Eind vorig jaar kaapte ik samen met mijn knappe zoon een mooie prijzenpot weg bij Compagnie-M. Een stapel mooie stofjes en leuke boeken kwamen mijn kant uit, samen met een waardebon van Compagnie-M.

De lancering van de "Nore dress" was de uitgelezen kans om mijn waardebon te verzilveren. 
Het was een eeuwigheid geleden dat ik nog iets voor mezelf maakte. Een testkleedje leek me dan ook geen overbodige luxe.  Mijn schoonzusje nam mijn maten op en ik bleek midden in maatje 40 te vallen. Ik betrouwde het zaakje niet meteen. Meestal zweef ik wat door de matentabel.
Maar bon, we moeten het natuurlijk niet moeilijker maken dan het is. Ik paste niets aan de pasvorm aan. Het bovenstuk kortte ik wel met 2 cm in. 

Ik selecteerde een lap zomersweat uit mijn eigen voorraad. De lap bleek 96 cm te zijn. Ik kocht ze enkele maanden geleden om een trui voor mijn deugnieten mee te maken. 

Het was nipt, héél nipt zelf. Voor boordjes had ik geen stof meer over en de tailleband knipte ik in de verkeerde richting. Maar kijk, ik kreeg mijn testjurkje eruit.


Dat poseren, daar moet ik toch nog wat inkomen precies.
Dan halen we de kids er maar even terug bij, dat werkt gelukkig altijd :-)


Ideaal vakantiegerief zoals je kan zien! 
Ik maakte intussen nog 2 "echte" versies die er snel aan komen. 

2 opmerkingen: